اجاره داوطلب قلابی برای شرکت در کنکور!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برخی در رسانه های مجازی آگهی داده اند که داوطلب قلابی برای کنکور اجاره می کنند.

اجاره داوطلب قلابی برای شرکت در کنکور!

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، به نظر می رسد آنقدر پیچ و خم برگزاری کنکور امسال زیاد بوده که سبب شده کلاهبران و متخلفان کنکور سراسری شیوه های جدیدی را ابداع کنند.

در یکی از این شیوه ها که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اجاره داوطلب کنکور است. در این روش به فرد واجد شرایط ساعتی 8 تا 15 میلیون با هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می شود.

در این روش کسانی که سال گذشته آزمون داده اند و درسشان خوب بوده شناسایی و در صورت توافق گریم می شوند. این افراد به جای داوطلبان واقعی قرار است در کنکور حاضر شوند.

البته پلیس فتای ناجا همواره درباره تخلفات کنکوری در فضای مجازی هشدار داده است و تا به امروز توانسته برخی از کلاهبردارانی که ادعا داشتند که به سوالات کنکور دسترسی دارند را دستگیر کند.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این موضوع، می گوید تا به امروز تعدادی افراد مجرم در استان های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت ها و کانال های مختلف در بستر شبکه های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، معین شد تمامی اقدامات این افراد صرفا کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی خبرنگارانن به سوالات کنکور سال 1399 محرز نشده است.

حضور خاص داوطلبان در جلسه آزمون با ماسک و شیلد کمی تشخیص چهره داوطلبان را برای مراقبان سخت می کند به همین دلیل باید راهکارهای ویژه ای برای کنترل چهره داوطلبان اندیشیده شود.

4040/

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41005

به "اجاره داوطلب قلابی برای شرکت در کنکور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره داوطلب قلابی برای شرکت در کنکور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید