اخاذی اینترنتی امیر عرب از زنان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیروی انتظامی در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته، از کشف یک پرونده اخاذی با ترفند جعل عنوان امیر عرب از زنان و دختران جوان اطلاع داد.

اخاذی اینترنتی امیر عرب از زنان

به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در ارتباط با این پرونده گفت: با ارجاع دستور قضایی دو فقره پرونده غیر اخلاقی با موضوعی مشابه، به دایره رسیدگی به جرایم غیر اخلاقی در فضای سایبری موضوع شکایت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان نهاده شد.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهارات شاکیان پرونده توسط کارشناسان تعیین شد شکات بواسطه فرد اخاذی در فضای سایبری مورد طعمه و اخاذی با شگردی متفاوت نهاده شده اند.

جهانشیری ادامه داد: شگرد موصوف حاکی از آن بود که فرد اخاذ با معرفی خود به عنوان فردی با تابعیت خارجی و از کشوری متمول است و برای ازدواج خود دنبال همسری مناسب می گردد و در ارتباط تلگرامی خود با شاکیان پرونده به بهانه خواستگاری تصاویر محرمانه و خصوصی بانوان را دریافت و برای مهیا شدن امر ازدواج وعده 15 هزار واحد ارز خارجی را به قربانیان داده بود و قربانیان نیز تصاویر خود را ارسال نموده و پس از ارسال عکس نقاب از چهره خواستگار قلابی کنار رفته و تهدید به انتشار تصاویر در قبال دریافت مبالغ 60 میلیون ریالی توسط وی اجرایی می گردد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اضافه نمود: کارشناسان پلیس فتا بدنبال سرنخ های موجود و استعلام از مبادی ذیربط و همچنین آنالیز های فنی رد متهم را در مشهد شناسایی و با کسب دستور قضایی متهم را در محل اختفای خود دستگیر کردند.

این مقام انتظامی توضیح داد: متهم 36 ساله که دارای سابقه کیفری بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و پرونده به همراه مستندات موجود که حاوی تعداد 16 گیگا بایت تصاویر و فیلم هایی از قربانیان شگرد خواستگاری وی بود به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای معرفی گردید همچنین حساب های بانکی وی جهت آنالیز تعداد قربانیان تحت آنالیز می باشد و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41333

به "اخاذی اینترنتی امیر عرب از زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخاذی اینترنتی امیر عرب از زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید