ارائه 35 بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری ساز در صنعت گیاهان دارویی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، از تحقیقات دانشگاهی هدف مند در حوزه گیاهان دارویی حمایت و به پژوهشگران تجاری ساز در این حوزه، 35 بسته حمایتی ارائه می نماید.

ارائه 35 بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری ساز در صنعت گیاهان دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای توسعه منابع اقتصادی مورد احتیاج اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، با صندوق ها و مراکز اقتصادی مختلفی همکاری می نماید. یکی از این نهادهای اقتصادی، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است.

با توجه به اهمیت حوزه گیاهان دارویی و وجود صدها شرکت دانش بنیان و خلاق در این حوزه، این صندوق به تازگی قراردادی با پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد انشگاهی کشور منعقد نموده است تا از پژوهشگران این حوزه حمایت کند.

این دو نهاد برای همکاری در زمینه اجرای 10 طرح تحقیقاتی پسادکتری، 10 طرح تحقیاتی رساله دکتری و 15 طرح پژوهشی، به توافق رسیدند.

حمایت از 35 طرح شاخص در این حوزه موجب خواهد شد تا پژوهش نوآورانه در حوزه گیاهان دارویی به تجاری سازی محصولات تازه منتهی گردد. به همین منظور اولویت های تحقیقاتی در نظر گرفته شده است، تا این حمایت ها به طرح های اختصاص یابد که از اهمیت و ارزش افزوده بیشتری برای اقتصاد کشور و اکوسیستم نوآوری گیاهان دارویی برخوردار باشند.

بعلاوه بر اساس این توافقنامه ایجاد لینک پورتال های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی صورت گرفته و در دست انجام ، در دستور کار نهاده شد.

ایمان افتجاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور می گوید: معمولاً برنامه های صندوق در تفاهم و تعامل با مجموعه های پژوهشی کشور به این شکل است که در قالب برنامه های مشترک، حمایت هایی تعریف می گردد تا پژوهشگران بتوانند از آن استفاده نمایند.

این حمایت ها بعلاوه تقویت ارتباط میان فعالان دانشگاهی و بازار و صنعت را هم به اسم یکی دیگر از اهداف راهبردی خود تعریف نموده است.

بعضی آمارهای رسمی اعلام نموده است که در ایران حداقل 8000 گونه ای گیاهی وجود دارد که بیش از 2800 گونه آن خاصیت دارویی دارند.

تکمیل زنجیره ارزش و فراوری در صنعت گیاهان دارویی می تواند ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد. تا زمانی که پژوهشگران و محققین دانشگاهی فعال در حوزه گیاهان دارویی، انجام پژوهش های مسئله محور در این صنعت را به صورت جدی دنبال ننمایند، رشد زیستبوم نوآوری گیاهان دارویی محقق نخواهد شد.

به همین علت این صندوق کوشش دارد با ارائه حمایت های هدفمند، پژوهشگران و فناورانه را ترغیب کند که پژوهش های کاربردی را دنبال نمایند.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از این خدمت و سایر خدمات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سایت این صندوق مراجعه نمایند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59606

به "ارائه 35 بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری ساز در صنعت گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 35 بسته حمایتی به پژوهشگران تجاری ساز در صنعت گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید