الکاظمی: ماموریت دولت عراق برگزاری انتخابات در موعد مقرر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخست وزیر عراق تاکید نمود که انتخابات زودهنگام این کشور در موعد مقرر آن (16 خرداد 1400 شمسی) برگزار خواهد شد.

الکاظمی: ماموریت دولت عراق برگزاری انتخابات در موعد مقرر است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نخست وزیر عراق روز یکشنبه بر تعهد دولت خود به برگزاری انتخابات در موعد مقرر ششم ژوئن 2021 (شانزدهم خرداد ماه 1400 شمسی) تاکید نمود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، مصطفی الکاظمی در ملاقات خود با اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات گفت: دولت عراق بر پایبندی خود به برگزاری انتخابات در موعد مقرر ششم ژوئن 2021 تاکید می نماید.

وی اضافه کرد: انتخابات زودهنگام وظیفه دولت عراق و خواسته مردم و انقلاب اکتبر است. ما به همه وزارتخانه ها و نهاد های دولتی دستور دادیم که موانع و رویه های اداری پیش روی کمیسیون انتخابات را بر طرف نمایند.

نخست وزیر عراق خطاب به اعضای کمیسون انتخابات عراق گفت: آنچه را برای برگزاری انتخابات در موعد مقررخود لازم دارید، همین الان بخواهید تا در اسرع وقت در نشست هیئت دولت مطرح گردد و همه خواسته های شما برای برگزاری این ماموریت تاریخی دولت تایید گردد.

پس از تظاهرات و اعتراضات مردمی در عراق و به وجود آمدن بحران سیاسی در این کشور، مجلس عراق به منظور آرام کردن معترضان، وعده ارائه قوانین جدید انتخابات و برگزاری انتخابات زودهنگام را داد.

مصطفی الکاظمی هم بعد از چند ماه از انتخابش به عنوان نخست وزیر جدید این کشور یازدهم مرداد پیش، موعد انتخابات زودهنگام را (16 خرداد 1400) اظهار داشت.

مجلس عراق پیوست قانون انتخابات جدید در مورد چگونگی تقسیم حوزه های انتخابیه در درون استان های این کشور را به استثنای دو استان کرکوک و نینوا تصویب کرد.

رئیس جمهور عراق هم پانزدهم آبان ماه جاری قانون انتخابات مصوب مجلس این کشور را تایید کرد تا این قانون آماده اجرا گردد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45169

به "الکاظمی: ماموریت دولت عراق برگزاری انتخابات در موعد مقرر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: ماموریت دولت عراق برگزاری انتخابات در موعد مقرر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید