ایجاد اشتغال برای 699 هنرمند صنایع دستی در استان کرمان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرپرست معاونت صنایعدستی کرمان با اشاره به اینکه صنایعدستی راهکاری مؤثر برای اشتغال زودبازده است، گفت: در سال گذشته برای 699 نفر در حوزه صنایعدستی شغل ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای 699 هنرمند صنایع دستی در استان کرمان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان، کاظم حسینزاده با اشاره به لزوم ارائه خدمات آموزشی در حوزه صنایعدستی افزود: در سال گذشته 4432 نفر در دوره های مقدماتی و پیشرفته آموزش صنایعدستی شرکت کردند و 155 شاغل صنایعدستی نیز آموزش های ویژه شاغلین را فراگرفته اند.

او با بیان اینکه در سال 1398 به 349 طرح صنایعدستی 39میلیارد و 980 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: همچنین در سال گذشته 2میلیون و 200هزار دلار صادرات چمدانی اجرا شده است.

سرپرست معاونت صنایعدستی کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 699 پروانه تولید انفرادی صنایعدستی صادر شده است، افزود: همچنین طی یک سال گذشته 1487 فقره پروانه تولید تمدید شده است.

او اعلام کرد: در سال 1398 برای چهار کارگاه صنایع دستی مجوز تأسیس و شش کارگاه دیگر نیز پروانه تولید صادر شده است.

حسینزاده به برگزاری 18 بازارچه موقت صنایعدستی طی سال گذشته خبر داد و افزود: در طول سال گذشته توانستیم بازارچه های موقت صنایعدستی در شهرستانهای مختلف برپا کنیم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه رو شد.

او به احیای هنر گیوهبافی اشاره کرد و گفت: با تلاش کارشناسان حوزه صنایعدستی و همچنین هنرمندان رشته گیوهبافی این اتفاق مهم در شهرستان کوهبنان رقم خورد.

سرپرست معاونت صنایعدستی کرمان از دریافت 21 نشان ملی صنایعدستی توسط هنرمندان استان در سال 1398 خبر داد و افزود: همچنین در سال گذشته توانستیم نام استاد محمدحسین اسلام پناه را به عنوان یکی از حاملان میراثفرهنگی ثبت ملی کنیم.

او گفت: حضور در 25 نمایشگاه های ملی و سراسری و شش نمایشگاه بینالمللی از جمله فعالیت های معاونت صنایعدستی استان در سال گذشته محسوب می شود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33728

به "ایجاد اشتغال برای 699 هنرمند صنایع دستی در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال برای 699 هنرمند صنایع دستی در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید