ترامپ انتخابات را نمی دزدد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه این موضوع که پیروزی زودهنگام در انتخابات را اعلام می کند، انکار کرد اما گفت که جمهوری خواهان به منظور جلوگیری از تقلب احتمالی در شمارش آرا بعد از روز انتخابات، چالش های حقوقی ترتیب خواهند داد.

ترامپ انتخابات را نمی دزدد

به گزارش هیل، ترامپ ضمن انتقاد از تصمیمات گرفته شده توسط دیوان عالی مبنی بر اجازه دریافت آرا بعد از روز انتخابات در چندین ایالت محل نزاع، به خبرنگاران در شهر شارلوت، ایالت کارولینای شمالی گفت: به نظر من اینکه برگه های رأی می تواند بعد از انتخابات گردآوری شود، چیز بسیار بدی است. فکر می کنم خیلی بد است که مردم یا ایالت ها مجاز به جدول بندی کردن آرا، مدت زمانی طولانی بعد از خاتمه انتخابات هستند چرا که این موضوع فقط می تواند به یک چیز منجر شود.

ترامپ بدون ارائه شواهد تعیین برای ادعای خود مبنی بر آنکه تمدید مهلت برای دریافت برگه های رأی می تواند به تقلب بیانجامد، ادامه داد: فکر می کنم خطر زیادی در این امر وجود دارد و به گمان من تقلب و سوء استفاده بسیاری می تواند رخ دهد.

وی ضمن اشاره به ایالت پنسیلوانیا به طور خاص، گفت: ما شب انتخابات، به محض تمام شدن آن، با وکلای خود آنجا خواهیم بود.

اظهارات ترامپ به خبرنگاران، اندکی بعد از فرود در کارولینای شمالی به منظور حضور در تجمع انتخاباتی مطرح شد. وی در حال پاسخ به سؤالی درباره گزارش آکسیوس مبنی بر آنکه در صورت پیشی دریافت از جو بایدن در شب انتخابات، قصد اعلام پیروزی زودهنگام را دارد، بود که این موضوع را با گفتن اشتباه است، انکار کرد.

در حالی که شبکه های خبری گاهی قادر به اعلام نتیجه رقابت های ریاست جمهوری در روز انتخابات یا روز بعد از آن بوده اند، ایالت ها معمولاً از زمان لازم برای شمارش آرا و تصدیق نتایج خود استفاده می کنند. امسال، تعداد آرای پستی رو به انفجار گذاشته چرا که مقامات کارزار و انتخابات به خاطر وجود همه گیری کووید 19، مردم را به ارسال زودهنگام برگه های رأی و خودداری از حضور در مراکز رأی گیری تشویق می کنند.

دیوان عالی که هفته پیش برگزار گشت برای دو مورد جداگانه در پنسیلوانیا و کارولینای شمالی اعلام نمود، آرایی که تمبر آن ها بعد از روز انتخابات به وسیله مهر باطل نشده و به ترتیب 3 و 9 روز بعد از 3 نوامبر از این دو ایالت ارسال شوند، شمارش خواهند شد. این احکام نمایان گر یک پیروزی برای دموکرات ها بود. در حکم جداگانه ای نیز، دیوان عالی مهلت 3 نوامبر برای دریافت آرای پستی در ایالت ویسکانسین را حفظ کرد.

دیوان عالی همچنین امکان رسیدگی به چالش در حال انتظار جمهوری خواهان در مورد فرآیندهای شمارش آرا در پنسیلوانیا را باز گذاشت.

بایدن: ترامپ قرار نیست این انتخابات را بدزدد

جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری روز یکشنبه به گزارشی که مدعی شده بود ترامپ در صورت پیشی دریافت از بایدن در شب انتخابات اعلام پیروزی زودهنگام خواهد کرد، پاسخ داد و گفت: ترامپ قرار نیست این انتخابات را بدزدد.

اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که اکسیوس روز یکشنبه گزارش داد که ترامپ به جمعی از نزدیکان خود گفته که در صورت پیشی دریافت در آرای زودهنگام- با وجود این احتمال که چندین ایالت محل نزاع بتوانند به آرای پستی که بعد از روز انتخابات شمارش شوند متکی باشند- اعلام پیروزی زودهنگام خواهد کرد.

ترامپ و بایدن روزهای گذشته تجمعات انتخاباتی خود را در پنسیلوانیا برگزار کردند، در حالی که ترامپ روز یکشنبه چهار تجمع در این ایالت برگزار کرد و بایدن نیز همان روز در تعدادی رویداد شرکت کرد. بایدن قرار است تمام روز دوشنبه را نیز در کارزارهای انتخاباتی پنسیلوانیا حضور داشته باشد.

شمارش زودهنگام آرا در پنسیلوانیا، به دلیل قوانین این ایالت که علیه شمارش آرای پستی قبل از روز انتخابات است، احتمالاً در طرفداری از ترامپ خواهد بود. با این حال، انتظار می رود این حاشیه کمتر شود.

نظرسنجی های بسیاری حاکی از پیشی دریافت بایدن از ترامپ در پنسیلوانیا هستند. متوسط ریئل کلیر پالتیکس نشان می دهد که بایدن در این ایالت با 4 امتیاز از ترامپ سبقت گرفته است.

ترامپ تقریباً با یک امتیاز برتری، برنده این ایالت در انتخابات 2016 بود؛ بردی که به طور گسترده از آن تحت عنوان پیروزی غافلگیرانه یاد شد.

312 310

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44237

به "ترامپ انتخابات را نمی دزدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ انتخابات را نمی دزدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید