جزئیات اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان در خوزستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خوزستان معاون تربیت بدنی، سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به طرح ملی کنترل وزن دانش آموزان گفت: هدف اصلی این طرح، کاهش اضافه وزن به میزان 3 درصد است.

جزئیات اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان در خوزستان

محمود معزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (5 آبان) در استانداری برگزار گردید، در مورد طرح ملی کنترل وزن دانش آموزان، اظهار کرد: این طرح یک طرح ملی با برنامه و بر اساس مطالعه است؛ طرح ملی کنترل وزن دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین و به دنبال تربیت دانش آموز سالم، دانا و با نشاط است. دو اداره تربیت بدنی و سلامت این وظیفه را برعهده دارند. این طرح اهدافی را دنبال می نماید، BMI (شاخص توده بدنی) دانش آموزان اندازه گیری می گردد و همه دانش آموزان تحت پوشش قرار می گیرند و در نهایت هدف اصلی این طرح، کاهش اضافه وزن به میزان 3 درصد است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: اهداف کیفی این طرح شامل ترویج سبک زندگی سالم، ارتقا سطح آگاهی و کاهش هزینه های درمان است. بیش از 59 درصد مردم ایران با اضافه وزن روبرو هستند. همچنین بیش از 56 درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند.

معاون تربیت بدنی، سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دلایل چاقی، گفت: زندگی ماشینی، سبک زندگی و کم تحرکی، از دلایل چاقی هستند. بر اساس گزارش جهانی 2 تا 9 درصد هزینه جوامع صرفا از پیامدهای چاقی است. محتواهای آموزشی در مورد آگاهی بخشی به دانش آموزان، معلمان، مراقبین سلامت و اولیا فراوری شده است. همچنین یک دوره آموزشی 16 ساعته برای مراقبین سلامت و معلمان در نظر گرفته شده است.

معزی با بیان اینکه در این طرح وزن و قد دانش آموزان اندازه گیری، غربالگری و شناسایی می گردد، گفت: بر این اساس دانش آموزان به چاق مفرط، لاغر مفرط، لاغر و چاق تقسیم می شوند و پس از آن مشاوره تغذیه ای به دانش آموزان و اولیا ارائه می گردد. ما نمره درس تربیت بدنی را در اولویت مدنظر قرار ندادیم. امیدواریم به اهداف این طرح یعنی افزایش آگاهی دانش آموزان و اولیا، پیشگیری از هزینه درمان، تغییر سبک زندگی، کاهش چاقی و کنترل آن برسیم.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43347

به "جزئیات اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید