حلقه آتش: کسوف حلقه ای نادر اول تابستان در نیمکره شمالی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کسوف یا خورشیدگرفتگی حلقه ای در نیمکره شمالی همزمان با انقلاب تابستانی در روز یکشنبه یک تیر ماه هنگامی که قطب شمال زمین با زاویه قائم تری نسبت به خورشید واقع شده است، رخ داد.

حلقه آتش: کسوف حلقه ای نادر اول تابستان در نیمکره شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین تماشاگران آسمان در نوار باریکی از غرب آفریقا تا شبه جزیره عربستان، هند، جنوب چین و کشورهای جنوب شرق آسیا روز یکشنه اول تیر شاهد مورد نادری از کسوف حلقه ای یا حلقه آتش بودند.

کسوف های حلقه ای هنگامی رخ می دهند که ماه در میان کره زمین و خورشید قرار می گیرد، اما فاصله آن تا زمین آنقدر نزدیک نیست تا سایه آن به طور کامل نور خورشید را پنهان کند.

کسوف های حلقه ای هر یک یا دو سال رخ می دهند و فقط در نوار باریکی روی کره زمین قابل مشاهده هستند.

کسوف روز یکشنبه بلندترین روز سال، انقلاب تابستانی، هنگامی که قطب شمال کزه زمین با زاویه ای قائم تر نسبت به خورشید قرار می گیرد، همزمان شده بود.

این کسوف فقط برای چند دقیقه پس از طلوع آفتاب در شمال شرق کنگو-برازاویل در آفریقا دیده شد. در این نقطه کسوف حداکثر مدت را داشت و برای یک دقیقه و 22 ثانیه خورشید را تاریک کرد.

سپس کسوف حداکثری، به صورت هاله ای خورشید دور سایه کره ماه، در میانه روز در اوتارخاند در نزدیکی مرز هند با چین رخ داد و 38 ثانیه طول کشید.

کسوف های حلقه ای فقط در 2 درصد سطح کره زمین دیده می شوند و باعث می شوند نور خورشید کاهش یابد. مردم در فاصه صدها کیلومتر در دو طرف خطی مرکزی که 14 کشور را در برمی گیرد، تاریک شدن خورشید را دیدند.

کسوف بعدی سال 2020 در 14 دسامبر در آمریکای جنوبی رخ می دهد، اما به علت اینکه ماه در آن هنگامی اندکی به زمین نزدیکتر است، کسوف کامل رخ خواهد داد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34555

به "حلقه آتش: کسوف حلقه ای نادر اول تابستان در نیمکره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه آتش: کسوف حلقه ای نادر اول تابستان در نیمکره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید