خبرنگاران هدفگذاری 30 میلیارد دلاری روابط تجاری ایران وترکیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع دستیابی به حجم روابط تجاری سالیانه 30 میلیارد دلار با ترکیه در نشست مدیران تعاونی ها ، شرکت ها و هلدینگ ها به منظور توسعه روابط و همکاری های مالی و تجاری هدف گذاری شده است.

خبرنگاران هدفگذاری 30 میلیارد دلاری روابط تجاری ایران وترکیه

به گزارش روز شنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی حسین شهریور توضیح داد : براساس سیاست توسعه صادرات، افزایش حجم مبادلات تجاری، ارتقای سطح بازاریابی محصولات در بازارهای بین المللی و حضور موثر بخش تعاونی ، هلدینگ ها و شرکت ها تحت پوشش صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی در عرصه تجارت بین المللی ، نشست آنالیز فرصت های همکاری مالی و تجاری با ترکیه با حضور رایزن بازرگانی و کارشناس مالی سفارت این کشور در تهران و در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید.

وی اضافه نمود:در این نشست که با حضور مدیران عامل و نمایندگان هلدینگ ها، شرکت ها، تعاونیها و اتحادیه ها برگزار گردید، اهمیت صندلی دو کشور در منطقه و سابقه طولانی رابطه و اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و ترکیه مورد تاکید نهاده شد.

شهریور افزود: اکنون با توجه به عضویت دو کشور در سازمان های اکو و دی هشت توسعه روابط مالی دو کشور با حجم تجاری 30 میلیارد دلار در سال هدف گذاری شده است.

به گفته وی، ترکیه در بین پنج کشور نخست طرف تجاری ایران، یکی از شرکای مهمی است که ظرفیت های خوبی برای افزایش حجم تجارت با کشورمان دارد و از فعالان مالی بخش تعاونی و هلدینگها خواست تا نسبت به تهاتر کالا ، سرمایه گذاری و فراوری کالاهای مشترک ، برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل هیات های تجاری با ترکیه را در دستورکار قرار دهند و موانع مهم بر سر راه مبادلات تجاری با این کشور را برای پیگیری منعکس نمایند .

چنگیز گورسل رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در تهران نیز در این نشست روابط دو کشور را از نظر فرهنگی و مالی مناسب توصیف کرد و گفت: امروز با توجه به مکمل بودن اقتصاد دو کشور توسعه روابط مالی دو جانبه اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به هدف گذاری برای حجم تجارت 30 میلیارد دلار در سال، اضافه نمود: سفارت ترکیه در تهران از هرگونه همکاری با فعالان مالی برای توسعه روابط تجاری و مالی استقبال می نماید.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23544

به "خبرنگاران هدفگذاری 30 میلیارد دلاری روابط تجاری ایران وترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هدفگذاری 30 میلیارد دلاری روابط تجاری ایران وترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید