خبرنگاران وزیرارشاد: در پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام توییتری خود نوشت: سال جاری در پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم، گویا او بود که به آن جان می داد.

خبرنگاران وزیرارشاد: در پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم

سید عباس صالحی در این پیغام توییتری اضافه نمود که پارسال در ملاقات نوروزی منزل استاد سیروس الوند رفتم به یاد خشایار الوند بود که اولین عید بود که نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: طنز ملیح و درک عمیق از فرهنگ و سنت ایرانی را در پنج حلقه پایتخت به یادگار نهاد. یادش گرامی

خشایار الوند متولد 23 مرداد 1346 در تهران، برادر سیروس الوند کارگردان سینما و تلویزیون بود.کار در سینما را از سال 1363 با مشاغلی مانند دستیار و برنامه ریز آغاز کرد.

الوند بعد از آن به فیلمنامه نویسی پرداخت و فیلمنامه های مزاحم و برگ برنده را نوشت. همچنین او به همراه فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده فیلمنامه در مجموعه دایره تردید که از کارهای تلویزیونی بود شرکت داشت.

فیلم های تلویزیونی اعتراف، شاهد نیز از جمله فعالیت های او در زمینه نویسندگی است. اما نقطه عطف فعالیت های خشایارالوند به عنوان فیلمنامه نویس زمانیست که به تیم نگارش پیمان قاسمخانی ملحق شد.

اومتن های زیادی درمجموعه های نودشبی طنزی از جمله کمربندها را ببندیم، شب های برره، مرد هزار چهره، مرد دوهزارچهره و مسافران به سرپرستی قاسمخانی نوشت.

خشایار الوند در همهٔ فصل های سریال پایتخت به جز فصل دو و شش به عنوان نویسنده حضور داشت. او به همراه حسن وارسته و با طراحی و سرپرستی محسن تنابنده این مجموعه پیروز و پرمخاطب را به رشته تحریر درآورد.

او با همین تیم نگارش پایتخت، سریال علی البدل را نوشت. در دو فصل سریال دیوار به دیوار او در مقام طراح و سرپرست به همراه تیم نگارشش، فیلمنامه این مجموعه را نوشته است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27608

به "خبرنگاران وزیرارشاد: در پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیرارشاد: در پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید