خبرنگاران 580 میلیارد ریال از بدهی شهرداری سقز به بانک شهر پرداخت شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سنندج - خبرنگاران - شهردار سقز گفت: 580 میلیارد ریال بدهی شهرداری سقز به عنوان اولین مرحله بازپرداخت بدهی های سنگین اوراق مشارکت مجتمع گولان این شهر به بانک شهر پرداخت شده است.

خبرنگاران 580 میلیارد ریال از بدهی شهرداری سقز به بانک شهر پرداخت شد

رشید میرحسامی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 580 میلیارد ریال طلب این نهاد نزد خزانه داری کل و پرداخت اولین مرحله بدهی این نهاد به بانک شهر نهایی شده است که خوشبختانه مرحله اول آن نهایی شد.

وی یادآور شد: براین اساس 330 میلیارد ریال از طلب های شهرداری نزد دستگاه های اجرایی و حسب توافقات قبلی به حساب موسسه ملل واریز شده که 226 میلیارد ریال آن به حساب شهرداری واریز شد.

وی اضافه نمود: این مبلغ توسط شهرداری سقز به حساب بانک شهر بعنوان اولین مرحله بازپرداخت بدهی سنگین اوراق مشارکت مجتمع گولان واریز شد.

وی به طلب دیگر شهرداری سقز اشاره نمود و گفت: 250 میلیارد ریال دیگر از طلب های شهرداری نزد دستگاه های اجرایی قطعی شده و تا انتها اردیبهشت ماه توسط سازمان برنامه و بودجه و خزانه به حساب شهرداری واریز می گردد.

میرحسامی افزود: 104 میلیارد ریال دیگر نیز تا یک هفته دیگر به روال فوق به حساب بانک شهر واریز خواهد شد.

شهردار سقز تاکید نمود: بقیه طلب های شهرداری نزد خزانه حدود 190 میلیارد ریال است که در حال اقدامات اداری جهت نهایی کردن آن و تسویه کامل بدهی های ناشی از اوراق مشارکت به بانک شهر هستیم.

وی پرداخت بدهی های شهرداری و اوراق مشارکت بانک شهر را یکی از مهمترین و پیچیده ترین مسائل چند سال اخیر این نهاد خدماتی دانست و گفت: این پرداخت بدهی ها گامی اساسی جهت آزادسازی سند املاک شهرداری، تکمیل نهایی مجتمع گولان، جذب سرمایه گذاری و پیگیری امورات مهم شهری خواهد بود.

میرحسامی اضافه نمود: با حمایت و همکاری وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و استان، استانداری کردستان، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانداری ویژه و مجموعه شهرداری سقز به نتیجه رسیده است.

شهرداری سقز چندین سال است که با بدهی های سنگین به بانک شهر دست و پنجه نرم می نماید و در این راستا شهرداران و سرپرست های شهرداری سقز کوشش زیادی برای تهاتر یا پرداخت این بدهی ها کردند، که در نهایت این امر محقق شد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55867

به "خبرنگاران 580 میلیارد ریال از بدهی شهرداری سقز به بانک شهر پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 580 میلیارد ریال از بدهی شهرداری سقز به بانک شهر پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید