راهنمای نگهداری از کولر گازی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فیلترها، کویل ها و باله ها به نگهداری مناسب احتیاج دارند و باید هر چند سال یک بار سرویس شوند. عدم مراقبت و نگهداری لازم از کولر می تواند در کنار کاهش انرژی مصرفی عملکرد آن را بهتر کند. در اینجا می خواهیم راهنمای نگهداری از کولر گازی را به شما یاد بدهیم.

راهنمای نگهداری از کولر گازی

اگر می خواهید از یک متخصص یاری بگیرید در قدم اول می توانید هزینه نصب کولر گازی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نصاب کولر گازی در تهران باشید می توانید سفارش برای نصب کولر گازی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

فیلترهای کولر گازی

یکی از بهترین نکاتی که ماندگاری کولر شما را تضمین می نماید تعویض و تمیزکاری فیلتر کولر است. فیلترهای گرفته و خاکی مانع جریان هوا شده و عملکرد کولر را ضعیف می نمایند. با مسدود شدن جریان هوا، این هوای خارج نشده گرد و خاک را مستقیما به کویل تبخیرنماینده برده و ظرفیت کویل در جذب حرارت را ضعیف می نماید. تعویض فیلتر گرفته شده با یک فیلتر تمیز می تواند مصرف انرژی را 5 تا 15 درصد کاهش دهد.

در سیستم های گرمایش مرکزی فیلترها در امتداد دریچه قرار دارند. معمولا فیلترها در دیوار، سقف، کوره یا خود کولر هستند. در کولرهای خانگی فیلتر در گریل رو به اتاق قرار گرفته است. برخی از انواع فیلترها چند بار مصرف هستند، اما بقیه باید تعویض شوند. آنها در انواع مختلف و با عملنمودهای مختلف موجود هستند. در فصل گرما یک ماه یا دو ماه یک بار فیلتر را عوض کنید. اگر زیاد از کولر استفاده می کنید باید از فیلترها بیشتر مراقبت کنید چون گرد و خاک و موی حیوانات در آن گیر می افتد.

کویل های کولر گازی

کویل تبخیرنماینده و کویل کندانسور کولر طی ماه ها و سال ها گرد و خاک را جذب می نماید. فیلتر تمیز مانع کثیف شدن کویل تبخیرنماینده می گردد. با گذشت زمان کویل گرد و خاک می گیرد. این گرد و خاک مانع عبور هوا شده و ظرفیت کویل برای جذب حرارت را کم می نماید. برای حل این مشکل هرسال کویل را آنالیز و تمیز کنید.

در صورت وجود گرد و خاک کویل کندانسور بیرونی گرد و خاک را جذب می نماید. می توانید راحت کویل را ببینید و در صورت وجود گرد و خاک تمیزش کنید. می توانید گرد و خاک اطراف کندانسور را کم کنید. دریچه ها، برگ و چمن های خرد شده توی کویل می فرایند. بنابراین برای ایجاد جریان هوای اطراف کندانسور گرد و خاک و منبع آلودگی اطراف آن را از بین ببرید.

باله های کویل

باله های آلومینیومی روی کویل های تبخیر نماینده و کندانسور راحت خم شده و مانع جریان هوا می شوند. معمولا عمده فروشان ابزاری به نام شانه باله می فروشند که می توانید باله ها را به حالت قبلی برگردانید.

تمیز کردن مجراها

هرازگاهی یک سیم را از مجرای زهکشی عبور کنید. کانال های گرفته شده مانع رطوبت رسانی می شوند و در نتیجه رطوبت اضافی دیوار یا کف را زرد می نماید.

عایق های پنجره برای کولرهای خانگی

در شروع فصل گرما عایق بین کولر و چهارچوب پنجره را آنالیز کنید تا مطمئن شوید با بدنه فلزی یونیت تماس دارند. رطوبت به این عایق آسیب رسانده و هوای خنک از خانه خارج می گردد.

آماده سازی برای زمستان

در فصل زمستان یا روی کولر را بپوشانید یا آن را بردارید و جای دیگری بگذارید. پوشاندن یونیت بیرون هم مانع کثیف شدن آن می گردد.

استخدام یک تکنسین

وقتی کولر شما به نگهداری و سرویس بیشتر احتیاج دارد باید یک تکنسین بیاورید. یک تکنسین ماهر مسائل کولر را پیدا می نماید. این تکنسین باید:

  • میزان گاز را آنالیز کنید.
  • با نشتی سنج نشتی گاز را شناسایی کنید.
  • به جای این که اجازه دهید توی فضا پخش گردد باید از آن ممانعت کنید.
  • امکان وجود نشتی در سیستم های مرکزی را آنالیز کنید.
  • جریان هوا از کویل تبخیرنماینده را آنالیز کنید.
  • از جریان برق مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که سیستم گرمایشی و سرمایشی درست کار می نمایند.
  • پایانه های برقی را آنالیز کنید، اتصال ها را تمیز نموده و سفت کنید و در صورت احتیاج روکش غیررسانا بزنید.
  • موتورها را روغن کاری نموده و بلت ها را آنالیز کنید تا سالم باشند.
  • ترموستات را آنالیز کنید.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58655

به "راهنمای نگهداری از کولر گازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای نگهداری از کولر گازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید