سامانه هشدار سریع زلزله برای شهر های ایران راه اندازی نشده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تا به امروز هیچ سامانه هشدار سریع زلزله ای برای شهر های ایران راه اندازی نشده و کار های اجرا شده در حد آزمایشی است.

سامانه هشدار سریع زلزله برای شهر های ایران راه اندازی نشده است

به گزارش پیرو اخبار منتشر شده در بعضی از رسانه ها، مبنی بر قطع ارتباط سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با سامانه هشدار سریع زلزله، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران واکنش نشان داد.

این مؤسسه خاطرنشان کرد: تا به امروز هیچ سامانه هشدار سریع زلزله ای برای شهر های ایران راه اندازی نشده و کار های صورت گرفته در حد آزمایشی است.

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، طرح هایی برای راه اندازی این سامانه آماده نموده که مورد حمایت وزارت علوم و حتی تیم فنی همکاری های بین المللی ژاپن بوده است که در صورت راه اندازی چنین سامانه ای، نه تنها به سازمان های درگیر بحران اطلاع رسانی خواهد نمود، بلکه اطلاعات مفید آن را در اختیار عموم مردم نیز قرار خواهد داد.

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با توجه به وظایف سازمان امداد و نجات هلال احمر، علاوه بر اطلاع رسانی معمول به وسیله دورنگار و پیامک به ده ها نفر از نمایندگان معرفی شده در آن سازمان، هیچگاه کمترین تأخیری برای اطلاع رسانی به این نهاد نداشته است.

البته این مؤسسه برای اطمینان از دسترسی سازمان امداد و نجات هلال احمر به اطلاعات زلزله های ثبت شده، نرم افزاری را در اختیار آن سازمان قرار داده است که ظاهراً با توجه به تغییرات سخت افزار های آن سازمان، در هفته گذشته ارتباط آن با سامانه های این مرکز قطع شده بود که به سرعت و در کمترین زمان، با هدایت کارشناسان این مؤسسه مشکل مرتفع شد.

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از نرم افزار های روز جهان و بعضی نرم افزار های تکمیلی داخلی برای پایش حرکات زمین استفاده می نماید. آنالیز تکمیلی توسط کارشناسان، در تمامی ساعات شبانه روز به سرعت صورت گرفته و به اطلاع سازمان ها و عموم مردم می رسد.

طبعاً سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با یاری ارتباط بی سیم موجود، از کارشناسان این مؤسسه مختصات محل را به صورت دقیق دریافت نموده و سپس تیم ها را اعزام می نماید؛ بنابراین هیچ گونه تأخیری برای اطلاع رسانی به این سازمان در مورد اطلاعات ذکر شده وجود ندارد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38572

به "سامانه هشدار سریع زلزله برای شهر های ایران راه اندازی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه هشدار سریع زلزله برای شهر های ایران راه اندازی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید