ساینا و کوییک به استاندارد یورو 5 ارتقا یافتند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سایپا اعلام کرد: متخصصان این گروه خودروسازی پیروز شدند ضمن کاهش مصرف سوخت دو محصول ساینا و کوییک، با ارتقای سیستم کنترل موتور به استاندارد آلایندگی یورو 5 برسند.

ساینا و کوییک به استاندارد یورو 5 ارتقا یافتند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، معاون تحقیق و توسعه مگاموتور اضافه کرد: همزمان با اجرای استاندارد های 85 گانه در محصولات خانواده ساینا و کوییک، اقدامات اساسی برای ارتقاء و به روزرسانی موتور M 15 انجام شد.

M 15 پیشرانه ای است که بر روی تیبا، ساینا و کوییک نصب شده و با حجم 1503 سی سی، 87 اسب بخار را با گشتاور 128 نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه M 15 سایپا از فناوری بسیاری قدیمی برخوردار است و در دنیای امروزی خودرو با چهار سیلندر و هشت سوپاپ طراحی شده است. همین فناوری پایین سبب شده تا پیشرانه 1.5 لیتری M 15 جز موتور های قدیمی و کم بازده در کشور شناخته شود.

بابک حجری اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم از نسل جدید سیستم های کنترل الکترونیک موتور استفاده کنیم لازم بود موتور به جای دریچه گاز مکانیکی و استپر موتور، به سیستم دریچه گاز الکترونیکی مجهز شود که این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، استفاده از نسل جدید ECU های (کامپیوتر خودرو) 32 بیت به جای 16 بیت نیز در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

حجری با تاکید بر اینکه یکی از هدف گذاری های این پروژه کاهش مصرف سوخت (کاهش تولید CO 2) درکنار اخذ استاندارد یورو5 در این خودرو بود، اضافه کرد: با به کارگیری این سیستم و ارتقای سامانه کنترل موتور، ضمن اخذ استاندارد EU 5، مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه ای تا حد امکان کاهش یافت، به طوری که با کالیبراسیون بهینه موتور و کنترل دور آرام تولید گاز CO 2 به کمتر از 155گرم در هر کیلومتر رسید.

معاون تحقیق و توسعه مگاموتور یادآورشد: به منظور افزایش ایمنی در این خودرو، سامانه Anti Start (روشن شدن خودرو در صورت فشردن پدال کلاچ) طراحی و پیاده سازی شد و با استفاده از این عملکرد، راننده باید پیش از اقدام به روشن کردن خودرو، پای خود را به طور کامل روی پدال کلاچ فشار دهد تا موتور استارت به حرکت درآید.

بر اساس قانون هوای پاک باید تمام خودروسازان از ابتدای سال 98 خودرو های خود را مطابق با استاندارد یورو 5 تولید می کردند که به بهانه تحریم، اجرای این قانون را یک سال عقب انداختند و قرار شد که از اول فروردین ماه 99 این قانون اجرا شود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37085

به "ساینا و کوییک به استاندارد یورو 5 ارتقا یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساینا و کوییک به استاندارد یورو 5 ارتقا یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید