شکست سنگین تر از پنج - هیچ برای میثاقی!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چند ماه بعد از آن که محمدحسین میثاقی در برنامه اش ادعا کرد می خواهد ذائقه مخاطب را تغییر داده و از بحث های زرد و حاشیه ای به سمت مسائل جدی تر بکشاند، حالا خود او تبدیل به کلیدواژه حرف وحدیث های حاشیه ای شده است. برنامه این هفته فوتبال برتر و صحبت هایی که در روز های پس از آن ردوبدل شد، نمونه بارزی است از آن چه بر این برنامه می گذرد و از فاصله بعیدش با جایگاهی که سازندگان برنامه ادعای آن را داشتند.

شکست سنگین تر از پنج - هیچ برای میثاقی!

دوشنبه شبی که گذشت، در برنامه فوتبال برتر درباره پرونده ویلموتس، بازی های هفته آخر لیگ برتر، شائبه تبانی در سقوط پارس جنوبی و بحث تبانی و شرط بندی در لیگ 2 صحبت شد، اما آن چه در پایان این برنامه به عنوان پررنگ ترین سوژه باقی ماند تا محافل فوتبالی و رسانه ها در روز های بعد به واکاوی آن بپردازند، هیچ یک از این موضوعات نبود. اگر فضای مجازی و رسانه های رسمی کشور را با هشتگ میثاقی جست وجو کنید، طی این هفته کنایه او به آمار های صداوسیما پررنگ ترین موضوع بحث بوده و بعد از آن هم صحبت هایی درباره کارشکنی و دشمنی با برنامه فوتبال برتر که محتوای اصلی مصاحبه بلندش با روزنامه جام جم را شکل می داد.

یعنی ماه ها بعد از جایگزینی فوتبال برتر به جای نود، میثاقی چه روی آنتن تلویزیون و چه در صفحات روزنامه ها هنوز در تلاش برای اثبات حقانیت خودش و آشکارکردن ظلمی است که در این مدت بر او و همکارانش رفته است. به راه انداختن بحث جدی درباره فوتبال ایران هم لابد می ماند برای وقتی دیگر.

حتی در شبی که مهدی تاج مهمان برنامه بود و تیم میثاقی یکی از شب های خوب خودش را سپری کرد، باز هم آن چه از برنامه باقی ماند و وایرال شد، کل کل های طرفین بر سر دوگانه عادل - میثاقی و مطرح شدن بحث سپر رسانه ای توسط مجری فوتبال برتر بود. انگار حاشیه از فوتبال برتر جداشدنی نیست و این نکته بیش از هر چیز حاصل سناریویی است که برای حذف نود و روی آنتن رفتن این برنامه اجرا شده است. میثاقی هرگز از زیر سایه آن برنامه خارج نشده و هنوز به جای آن که بحثی جدی در حوزه فوتبال به راه بیندازد، مجبور است از جایگاه خود و برنامه اش دفاع کند.

او در مصاحبه اخیرش گفته با هجمه هایی که از ابتدا علیه فوتبال برتر وجود داشت، در واقع او و تیمش از ابتدا 5 گل عقب بودند، اما در نهایت نتیجه را برگردانده و بازی را برده اند. فارغ از این که ادعای میثاقی درباره نتیجه این بازی چقدر درست باشد، موضوع اصلی اساسا همین است که او همچنان روی اسکوربورد دارد نتیجه این بازی حاشیه ای را دنبال می کند، نه نتیجه کار اصلی اش و نه نتیجه برنامه ای که با ادعای پرداختن به متن فوتبال ایران وارد کارزار شده بود.

او در بخش دیگری از همان مصاحبه هم می گوید: به نظر من آماری که از بیننده فوتبال برتر بود، خنده دار است. کسی که این آمار را می بیند می تواند قهقهه بزند ... تنها آماری که از آمار AFC خنده دارتر است، همین است که درباره فوتبال برتر پخش می شود... ببخشید اعداد که دروغ نمی گویند. فیدبک برنامه در شبکه های اجتماعی معین است. بله، فیدبک برنامه فوتبال برتر در شبکه های اجتماعی کاملا معین و مطلقا فاجعه بار است. ماه ها بعد از آغاز برنامه دوشنبه شب های فوتبال برتر، درصد بالایی از نظرات مردم نسبت به این برنامه همچنان حاوی تندترین انتقاد ها و سخت ترین توهین هاست.

صحبت های میثاقی در همین برنامه اخیرش در بسیاری از کانال ها و صفحات ازجمله در صفحه پربیننده ترین سایت ورزشی ایران منتشر شد و نظرات مردم پای این پست ها کاملا روشن و واضح بود. صفحات مربوط به خود برنامه و مجری آن که مدت ها ناچار بودند با کامنت های بسته به کارشان ادامه بدهند. میثاقی دقیقا از کدام فیدبک ها صحبت می کند؟! اساسا همین که برخی از مهمانان این برنامه وقتی قافیه را تنگ می بینند با اسم عادل فردوسی پور و نود به میثاقی پاتک می زنند نشان می دهد این برنامه هنوز نقطه ضعفش را دارد و هنوز چند گل عقب است. این که مهدی تاج و سعید آذری و ... وقتی در گوشه رینگ گیر می افتند با توسل به همین نقطه ضعف میثاقی از تنگنا فرار می کنند البته ترفند ناجوانمردانه ای است. اما همین که این ترفند هنوز جواب می دهد اثبات کننده خیلی چیزهاست. این که توهین به میثاقی همچنان لایک می گیرد، باید برای مجری فوتبال برتر کافی باشد تا از میزان محبوبیت خود و برنامه اش نزد افکار عمومی باخبر شود.

محمدحسین میثاقی می تواند بی توجه به همه این صحبت ها، نقد ها و توهین ها به کارش ادامه بدهد. تمام برنامه های خوب دنیا الزاما در همان ابتدا با اقبال مخاطب روبه رو نشده اند و گاهی بنا به دلایل فرامتنی به اندازه کیفیت شان قدر ندیده اند. فوتبال برتر هم می توانست برنامه خوبی باشد که بی توجه به حواشی و کامنت ها به کارش ادامه می دهد. اما میثاقی و تیمش پیروز به این کار نشده اند. آن ها از کنار حواشی عبور نکرده اند بلکه غرق همین حواشی اند و فقط سعی دارند همه چیز را وارونه جلوه بدهند.

می شد بی خیال همه کامنت های منفی، بی توجه به تفاوت های تنیس فوتبال و مافیا، و بدون پیگیری نتیجه 5-صفر و 5-5 برنامه خوب ساخت. اما میثاقی دقیقا غرق همین بازی ها و اساسا سازنده بسیاری از آنهاست. این بازی های پرگل و این جنگ های تمام نشدنی، نه فقط میثاقی که انرژی هر کسی را تلف می کنند. این که هر روز هزاران نقد و توهین بخوانی و هر شب آن ها را فیدبک مثبت ترجمه کنی، کار طاقت فرسایی است که به مرور اعصاب هر آدمی را فرسوده می کند. آن وقت از آدم یک موجود پرخاشگر می ماند که به زمین و زمان و گزارشگر شهرستان و تلویزیون خوزستان و واحد نظرسنجی سیما و هر جای نامربوطی گیر می دهد. زندگی به همین شکل ساده اش هم سخت است؛ چه برسد به این که در آغازش 5-هیچ عقب باشی و بعد از آن هم آن قدر گل ردوبدل شود که حساب نتیجه از دستت دربرود.

منبع: همشهری

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39092

به "شکست سنگین تر از پنج - هیچ برای میثاقی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سنگین تر از پنج - هیچ برای میثاقی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید