طرح تحقیقاتی فراوری کود ورمی کمپوست در دانشگاه آزاد رودان اجرا مى گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه آزاد رودان گفت: طرح تحقیقاتی فراوری کود ورمی کمپوست برای استفاده بهینه از ضایعات گیاهی و کود های دامی در این واحد اجرا می گردد.

طرح تحقیقاتی فراوری کود ورمی کمپوست در دانشگاه آزاد رودان اجرا مى گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزارى دانشجو، حسن داورى، رئیس دانشگاه آزاد رودان گفت: طرح تحقیقاتی فراوری کود ورمی کمپوست برای استفاده بهینه از ضایعات گیاهی و کود های دامی در این دانشگاه اجرا می گردد.

داورى با بیان اینکه تأمین کود مطمئن یکی از دغدغه های جدی کشاورزان و گلخانه داران است، اضافه نمود: کشاورزان برای مبارزه با علف های هرز موجود در کود های دامی علاوه بر هزینه های بسیار شاهد سموم بعضاً نامتعارف هستند که اثرات تخریبی زیادی بر محیط زیست و سلامت محصول خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد رودان اعلام نمود: تهیه کمپوست و ورمی کمپوست مناسب ترین روش در تبدیل ضایعات آلی به کود های آلی است.

وى اضافه نمود: در این طرح تحقیقاتی تأثیر نوع کود های دامی یا زباله های شهری بر کیفیت کود ورمی کمپوست از نظر مواد آلی مورد آنالیز قرار می گیرد، همچنین به صورت عملی مزایا و معایب این نوع کود در مقایسه با کود های دیگر آلی و شیمیایی آنالیز می گردد.

داوری با اشاره به اینکه استفاده از کرم های خاکی برای بازیافت ضایعات آلی و کود های دامی در کشور شروع شده است، مطرح نمود: این نوع کود از نظر مواد غذایی مورد احتیاج اثرات مطلوبی بر رشد گیاه داشته، تخم علف های هرز موجود در کود های دامی را به کلی از بین می برد و به دلیل نگهداری رطوبت در خاک، احتیاج آبی گیاه را کمتر نموده و حاصلخیزی خاک را نیز افزایش می دهد.

وی اعلام نمود: این طرح توسط اعضای گروه کشاورزی و منابع طبیعی استان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مدیریت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد رودان با بیان اینکه اقتصاد شهرستان رودان بر پایه کشاورزی و صنایع وابسته به آن اداره می گردد، یادآور شد: این دانشگاه به منظور پاسخگویی به احتیاج های تحقیقاتی کشاورزان و تربیت نیرو های متخصص این صنعت، طرح های تحقیقاتی متنوعی از جمله طرح فراوری بذر های هیبرید، احداث آزمایشگاه و کلینیک گیاه پزشکی، گلخانه تحقیقاتی و مزرعه تحقیقاتی لیموترش را اجرا نموده و سال جاری طرح تحقیقاتی فراوری ورمی کمپوست را در برنامه دارد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59249

به "طرح تحقیقاتی فراوری کود ورمی کمپوست در دانشگاه آزاد رودان اجرا مى گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحقیقاتی فراوری کود ورمی کمپوست در دانشگاه آزاد رودان اجرا مى گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید