قاب های ماندگار

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اینستاگرام را باید محبوب ترین شبکه اجتماعی فعلی میان کاربران ایرانی به حساب آورد. این شبکه اجتماعی که با هدف به اشتراک گذاری تصاویر به وجود آمده است، در ایران مخاطبان بسیاری دارد که به صورت منظم از امکانات مختلف این شبکه اجتماعی از جمله اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو در آن استفاده می نمایند.

قاب های ماندگار

ولی شاید بسیاری از کاربران با نحوه استفاده از همه امکانات اینستاگرام از جمله قابلیت ذخیره سازی تصاویر موجود در آن، آشنا نباشند.

اینستاگرام مثل اغلب شبکه های اجتماعی ریتمی تند و فضایی بسیار سیال دارد. درنتیجه گاهی ممکن است تصویری را با کمی تعلل دیگر مشاهده نکنید یا نیازمند صرف زمان بسیار برای پیدا کردن آن باشید.

به همین دلیل آشنایی با روش های ذخیره عکس هایی که در اینستاگرام می بینید و دوست دارید برای خودتان نگهشان دارید، می تواند بسیار کاربردی باشد.

به این ترتیب، دیگر لازم نیست برای هر بار دیدن تصاویر موردعلاقه تان، وارد اینستاگرام شوید و احتمالا یک ساعت دیگر وقت خود را در آن تلف کنید. در ادامه شما را با بعضی از اصلی ترین روش های ذخیره تصاویر در اینستاگرام بیشتر آشنا می کنیم.

ذخیره کردن عکس ها با گوشی هوشمند

بیشتر کاربران اینستاگرام تنها از گوشی خود برای دسترسی و کار با این اپلیکیشن استفاده می نمایند. به همین دلیل هم بیشتر محتوای ایجاد شده توسط کاربران اینستاگرام به وسیله دریچه عدسی دوربین تلفن همراه آنها وارد این شبکه اجتماعی می گردد. اشتراک گذاری تصاویر در اینستاگرام بسیار ساده است.

شما می توانید با چند لمس ساده عکسبرداری کنید، افکت های مختلفی را روی عکس خود امتحان و نهایی نموده و تصویر ایجاد شده را به خروجی حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی انتقال دهید. در بسیاری از موارد عکسی که گرفته اید ممکن است آن قدر جذاب باشد که بخواهید آن را خارج از اینستاگرام نیز داشته باشید و جاهای دیگر هم منتشر کنید.

به همین دلیل نیز روشی برای ذخیره سازی تصاویری که به طور مستقیم از گوشی در اینستاگرام آپلود شده وجود دارد. برای این کار در گوشه پایین نمایشگر روی پروفایل کاربری خود کلیک کنید. با کلیک کردن روی این علامت یک منو برای شما باز خواهد شد.

در این منو باید گزینه تنظیمات یا همان Settings را انتخاب کنید و سپس سراغ گزینه Account بروید. در ادامه، جهت کاربران اندرویدی و کاربران iOS اندکی متفاوت است.

کاربرانی که از آیفون یا آیپد استفاده می نمایند باید روی Original Photos کلیک نمایند تا فهرست تصاویر خود را مشاهده نمایند سپس سراغ فعال سازی دکمه آبی رنگی به نام Save Original Photos بروید تا از این پس تصاویر روی تلفن همراه شما نیز ذخیره گردد. کاربران اندرویدی پس از مراجعه به بخش Account در تنظیمات خود باید به دنبال گزینه Original Posts بگردند.

این گزینه به جهتی مشابه با iOS منتهی می گردد و این بار باید دکمه مقابل گزینه Save Original Posts توسط شما فعال گردد تا بتوانید تصاویر را در گالری عکس های گوشی خود نیز ذخیره کنید.

ذخیره کردن تصاویر کاربران دیگر

در بسیاری از موارد تصویر یا ویدئویی که در اینستاگرام پسندیده اید، متعلق به خود شما نیست ولی دوست دارید آن را روی دستگاه خود ذخیره کنید.

این کار به چند روش قابل انجام است؛ روش نخست استفاده از قابلیت ذخیره سازی داخلی اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید با کلیک کردن روی نشانه ذخیره سازی که به شکل لبه یک روبان است، تصویر را در یک پوشه اختصاصی برای خودتان در اینستاگرام ذخیره کنید.

این پوشه به وسیله انتخاب پروفایل کاربری و سپس کلیک کردن روی علامت سه خط عمودی زیر هم در گوشه بالای سمت راست منو و لمس گزینه Saved قابل دسترس خواهد بود.

نکته مهم این است فردی که تصویر او را ذخیره نموده اید از این موضوع با خبر نخواهد شد ولی تصویر ذخیره شده تنها در اینستاگرام شما قابل دسترس خواهد بود.

اگر می خواهید تصاویر موردنظر را در تلفن همراه خود ذخیره کنید باید اپلیکیشن های طرف سوم را نصب کنید. چند هزار اپلیکیشن از این نوع وجود دارند که با جست وجوی عبارت Instagram downloader در فروشگاه های اپلیکیشن مثل Play Store و App Store می توانید آنها را پیدا کنید.

این اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهند عکس ها و فیلم های اینستاگرام را در حافظه داخلی گوشی هوشمند خود ذخیره کنید و هر وقت می خواهید در گالری تصاویر خود به آنها دسترسی داشته باشید.

ذخیره تصاویر در نسخه دسکتاپ

این شبکه اجتماعی با کامپیوتر هم قابل دسترس است. برای ذخیره تصاویر و ویدئوهای موردعلاقه خود در اینستاگرام روی کامپیوتر روش های متفاوتی وجود دارد.

راه حل استفاده از پوشه تصاویر ذخیره شده در اینستاگرام همچنان یک گزینه ساده و قابل استفاده است ولی اگر می خواهید تصاویر یا ویدئوها را روی حافظه داخلی کامپیوتر خود ذخیره کنید، باید از برنامه های مدیریت دانلود مانند Internet download manager بهره ببرید.

وقتی یک عکس یا ویدئو را در اینستاگرام نسخه مرورگر دسکتاپ مشاهده می کنید، برنامه های مدیریت دانلود نصب شده از شما می پرسند آیا می خواهید آن را ذخیره کنید یا نه؟ درنتیجه به سادگی و با چند کلیک می توانید تصویر مدنظر خود را روی دستگاهتان ذخیره کنید.

به طور کلی انعطاف پذیری و کارایی ابزارهای ذخیره تصاویر و ویدئوها روی نسخه دسکتاپ اینستاگرام بسیار بیشتر از نسخه موبایل است. به علاوه این قابلیت روی همه سیستم های عامل موجود از جمله مک، ویندوز و لینوکس قابل استفاده است. فقط باید نرم افزار مدیریت دانلود سازگار با سیستم عامل خود را نصب نموده باشید.

احمد محمدحسینی - مدیر تیم QA / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51894

به "قاب های ماندگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاب های ماندگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید