لزوم آماده سازی ظرفیت های فرهنگی برای حضور خودرو های بدون سرنشین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرعامل بنیاد توسعه فناوری های فرهنگی گفت: باید قبل از حضور خودروهای بدون سرنشین در کشور ظرفیت های فرهنگی جامعه را برای استقبال از این فناوری آماده کنیم.

لزوم آماده سازی ظرفیت های فرهنگی برای حضور خودرو های بدون سرنشین

امیرحسین اسدی مدیر عامل بنیاد توسعه فناوری های فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار گفت: فناوری با سرعت در حال پیشرفت است و هر روز یکی از عرصه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهد. این فناوری اگر مبتنی بر فرهنگ جامعه رشد کند و بایسته های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را دستخوش تغییرات نکند، با سرعت رشد نموده و همنشینی زیبایی بین فرهنگ و فناوری شکل می گیرد و به عبارتی، فناوری عامل توسعه فرهنگ می گردد. اما اگر در جامعه ای، فناوری و فرهنگ به موازات هم حرکت ننمایند، حتما فرهنگ فدای فناوری می گردد و یا فشار های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، فناوری را فدا خواهند کرد. فناوری فدا شده یا تحریم می گردد، یا فیلتر، یا تکفیر شده و سوزانده خواهد شد.

او اعلام کرد: یکی از مهم ترین فعالیت هایی که باید برای پیش برد فناوری در کشور برنامه ریزی گردد، آینده پژوهی و آنالیز روش های توسعه فناوری مبتنی بر زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی است. کشور هایی از چالش تاثیرات شدید فناوری بر فرهنگ آسیب نخواهند دید که بتوانند قبل از حضور فناوری، قوانین، آیین نامه ها، شیوه نامه ها و روش های فرهنگسازی را تبیین نموده و در جامعه هدف، پیاده سازی نمایند. فناوری هوش مصنوعی، داده کاوی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و پرینتر های چند بعدی از فناوری هایی است که باید برای توسعه آن، به پیوست های فرهنگی و اجتماعی آن توجه کرد.

مدیر عامل توسعه بنیاد فناوری فرهنگی درباره فناوری خودرو های بدون سرنشین گفت: یکی از فناوری های نوین گسترش خودرو های بدون سرنشین است. خودرو هایی که با ترکیب فناوری های تشخیص هوشمند، هوش مصنوعی، ارسال داده، سخت افزار و مکانیک رانندگی را دستخوش تغییرات اساسی نموده است. شرکت هایی مثل گوگل، اپل و ... در حال برنامه ریزی و فراوری این خودرو ها هستند که آلودگی را کم می نماید و به محیط زیست خدمت می رساند. اما پاسخ سوالات زیر در رابطه با توسعه این فناوری چیست؟

اسدی اعلام کرد: ده ها سوال را باید قبل از حضور خودروهای بدون سرنشین در کشور پاسخ دهیم. باید انتها نامه دانشجویان در حول این سوالات شکل گیرد و بیمه و پلیس خودشان را برای استقبال از این فناوری آماده سازند.گاهی احتیاج به قوانینی است که از قبل باید مجلس نسبت به تدوین آن اقدام کند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38757

به "لزوم آماده سازی ظرفیت های فرهنگی برای حضور خودرو های بدون سرنشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آماده سازی ظرفیت های فرهنگی برای حضور خودرو های بدون سرنشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید