ماسک نصب کنید ، نقشه های شیوع و مکان هایی با ریسک بالاتر را ببینید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با اپلیکیشن ماسک می توان نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی را دید و با اطلاع از مناطق آلوده دوری کرد.

ماسک نصب کنید ، نقشه های شیوع و مکان هایی با ریسک بالاتر را ببینید

به گزارش خبرنگاران، شهرداری تهران با هدف حفظ سلامت شهروندان و پایش مکان های پرریسک، از شهروندان خواست تا با نصب اپلیکیشن ماسک ضمن یاری به تعیین شدن نقشه و زنجیره ابتلا در تهران، از خود و نزدیکانشان به نحو موثرتری در برابر کرونا محافظت نمایند.

کوشش های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بکارگیری ابزارها و زیرساخت های تحلیلی به ویژه زیرساخت های اطلاعات مکانی، به همراه همکاری شهروندان با اپلیکیشن ماسک، ظرفیت و دقت تحلیل های ارائه شده جهت تصمیم گیری ها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

نصب بارکد در اماکن عمومی و وسایل حمل ونقل همگانی تهران به افزایش دقت بانک داده های ماسک یاری خواهد نمود. اطلاعات اپلیکشن ماسک مانند نقشه های شیوع در محلات و نیز تحلیل های مربوط به مکان هایی با ریسک بالاتر در خصوص ابتلا به کرونا به ارائه بهتر و هدفمند خدمات از جمله ضدعفونی معابر یاری می نماید.

اپلیکشن های مشابه ماسک در کشورهایی که در کنترل کرونا پیروز بوده اند از ابزارهای یاری نماینده اصلی بوده است. جمعی از متخصصان دانشگاه صنعتی شریف هم به شکل داوطلبانه، نمونه ایرانی آن را ساخته اند که با حمایت وزارت بهداشت و جمعی از نهادهای مدنی ایران عرضه شده است.

هر چه کاربران این اپلیکیشن بیشتر گردد، به نحو موثرتری می تواند در کنترل کرونا در ایران به کار آید. عملیاتی کردن راهبرد تست و رصد برای پیشگیری از افزایش قربانیان کرونا که پیشنهاد سیاستی سازمان بهداشت جهانی است هم مستلزم استفاده از چنین اپلیکیشن هایی است.

در اپلیکیشن ماسک می توان نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی را دید و با اطلاع از مناطق آلوده دوری کرد.

همچنین با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن، می توان احتمال ابتلا به کرونا را سنجید. با استفاده از این اپلیکیشن بدون این که فرد بداند با مبتلایان کرونا در تماس بوده است، از در خطر بودن خود مطلع می گردد. این اپلیکیشن که در آدرس mask.ir قابل نصب است، به مهار هوشمند کرونا در ایران یاری می نماید.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29205

به "ماسک نصب کنید ، نقشه های شیوع و مکان هایی با ریسک بالاتر را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک نصب کنید ، نقشه های شیوع و مکان هایی با ریسک بالاتر را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید