ممنوعیت سفرهای داخلی در اثر شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محدودیت و ممنوعیت سفرهای داخلی و نوروزی در پی شیوع کرونا

به دنبال انتشار ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار آن ابتدا تعدادی از کشورها مرزهای خود را به روی مسافران ایرانی بستند. اما با ادامه این فرایند در کشور و درگیری بسیاری از شهرها با ویروس خطرناک COVID-19 مسئولین بهداشتی کشور تصمیم گرفته اند تا با اعمال محدودیت هایی از انتشار این ویروس در شهرهای ایران نیز جلوگیری کنند. در راستای این تصمیم بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری، هتل ها و اقامتگاه های استان های مختلف کشور تعطیل و راه ورود به آن ها بسته شده است. بنابراین با اعمال ممنوعیت سفرهای داخلی در بسیاری از استان های کشور، قطعا مردم کشورمان، امسال نوروز متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

ممنوعیت سفرهای داخلی در اثر شیوع ویروس کرونا

در ادامه به معرفی شهرهایی می پردازیم که برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن محدودیت هایی را برای مسافران اعمال کرده اند. با خبرنگاران همراه باشید.

در حال حاضر و طبق آخرین به روز رسانی مورخ 98/12/21 شهرها و استان های آذربایجان شرقی، آبادان، اردبیل، اصفهان، ایذه، ایلام، بوشهر، تهران، جزیره هرمز، جوانرود، چابهار، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قشم، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، ماسوله، ماکو، هرمزگان، همدان و یزد برای مسافران محدودیت هایی برای تردد و اقامت ایجاد کرده اند.

آذربایجان شرقی

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان آذربایجان شرقی از 17 اسفند ماه محدودیت ورود و خروج به این استان را اعمال کرد و تعطیلات عید نوروز پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود. این استان تا اطلاع ثانوی از ورود مسافران به این شهر جلوگیری به عمل خواهد آورد.

آبادان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، از 18 اسفند تمامی راه های ورودی به استان آبادان بسته شد و تا اطلاع ثانوی به هیچ خودرویی به غیر از خودروهای دارای پلاک خرمشهر و آبادان اجازه ورود به این شهر داده نخواهد شد.

اردبیل

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، تمامی اقامتگاه ها در هر قالبی (هتل ها، مسافرخانه ها، هتل آپارتمان ها) و مراکز گردشگری استان اردبیل در طول ایام نوروز تعطیل هستند. در پی این تصمیم جاده های اردبیل به آستارا و اسالم به خلخال نیز به روی تمامی خودروها به جز کامیون های حامل مواد سوختی و مواد فاسد شدنی نیز بسته شدند. همچنین از 16 اسفند تا اطلاع ثانوی جاده اردبیل به گیلان بسته خواهد بود.

علاوه بر این از 18 اسفند تمامی مراکز تجاری و اصناف اردبیل به جز نانوایی ها، خواربارفروشی ها و مراکز عرضه مواد غذایی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

اصفهان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان اصفهان نیز در تعطیلات عید نوروز اجازه اسکان مسافران در هر شکلی را به این شهر نخواهد داد و از پذیرش مسافران نوروزی معذور است. همچنین افراد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی هدایت خواهند شد.

ایذه

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، تمامی ورود های این شهر از سمت اصفهان و اهواز مسدود است و خودروهای به غیر از پلاک ایذه تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به این شهر را نخواهند داشت.

ایلام

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان ایلام نیز از ورود و پذیرش مسافران نوروزی به هر شکلی به این استان جلوگیری به عمل خواهد آورد. همچنین در ورودی های شهر ایلام اکیپ هایی برای تست کرونا از افرادی که به این شهر وارد می شوند مستقر شده اند. افرادی که علائم بیماری کرونا را داشته باشند به مدت 14 روز در این شهر قرنطینه خواهند شد.

بوشهر

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، از 18 اسفند هیچ خودرویی اجازه ورود به استان ایلام را نخواد داشت و در صورت مشاهده هر خودرویی در این شهر با پلاک غیر بومی، توسط ماموران انتظامی به خارج از شهر هدایت خواهد شد. همچنین تمامی مهمان پذیرها و اماکن گردشگری و بوم گردی استان بوشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

تهران

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، تهران نیز از جمله شهرهایی است که پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود.

جزیره هرمز

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، تمامی مرزهای هوایی، زمینی ودریایی جزیره هرمز کنترل خواهد شد و از ورود افراد غیربومی به این شهر تا اطلاع ثانوی ممانعت به عمل خواهد آمد.

جوانرود

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه نیز از پذیرش افراد غیر بومی به این شهر معذور است و در صورت مشاهده هرگونه خودرو غیربومی، سرنشینان خودرو به مدت 14 روز قرنطینه شده و خودرو آن ها نیز در این مدت توقیف خواهد شد.

چابهار

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان نیز در پی ساز و کاری برای جلوگیری از ورود مسافران به این شهر است. همچنین تمامی اقامتگاه های چابهار تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

چهارمحال و بختیاری

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان چهارمحال و بختیاری نیز از 17 اسفند تمامی راه های ورودی به این شهر را بسته است و تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر به این شهر جلوگیری به عمل می آید. همچنین خودروهایی که از این قانون سرپیچی کنند به پارکینگ منتقل خواهند شد. در راستای این تصمیم این شهر از پذیرش مهمانان نوروزی معذور خواهد بود و افراد تنها می توانند از جاده های ترانزیتی این شهر استفاده کنند و اجازه ورود به استان را نخواهند داشت. همچنین تنها افراد بومی و خودروهای حامل مواد غذایی و کالاهای ضروری مردم اجازه ورود به این شهر را خواهند داشت و در صورت مشاهده افرادی با نشانه های بیماری کرونا در ورودی های این شهر، 14 روز را در قرنطینه به سر خواهند برد.

خراسان رضوی

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، با توجه به اینکه شهر مشهد در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور است و حجم مسافرینی که به این شهر سفر می کنند بسیار بالا است، از این رو استان خراسان رضوی نیز تصمیم به جلوگیری از ورود مسافران نوروزی کرده است و از هم اکنون تا خاتمه تعطیلات پذیرای مسافرین نوروزی نخواهد بود.

به دنبال این تصمیم کلیه اماکن اقامتی در هر شکل و قالبی در شهرهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن تعطیل خواهند بود.

همچنین در ورودی های شادمهر و نیشابور به شهرستان کاشمر از افراد تست سلامت به عمل می آید.

زنجان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، از 16 اسفند ماه از ورود خودروهای غیربومی به شهرهای استان زنجان تا اطلاع ثانوی ممانعت به عمل آمد. به دنبال اعمال این محدودیت خودروهای غیربومی تنها در جاده های اطراف ترانزیتی اطراف استان حق عبور و مرور خواهند داشت.

سمنان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استاندار استان سمنان نیز گفت این استان از پذیرش مسافران و افراد غیر بومی به استان معذور است و کلیه اماکن گردشگری، بومگردی و اقامتگاه های استان سمنان در این ایام قادر به سرویس دهی نخواهند بود.

سیستان و بلوچستان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان سیستان و بلوچستان نیز در ایام عید از پذیرش مسافران نوروزی معذور است و هیچ یک از اقامتگاه های استان سیستان و بلوچستان و اماکن گردشگری آن قادر به ارائه خدمات به مسافرین نوروزی نخواهند بود.

فارس

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، به دلیل وجود شهر گردشگرپذیر شیراز در این استان و تردد بیش از حد مسافران در ایام نوروز، این استان در ایام نوروز امکان پذیرایی از مسافران را ندارد و انجام هر گونه فعالیت گردشگری در استان فارس در ایام نوروز ممنوع است. همچنین اقامتگاه های شیراز در هر شکل و قالبی از پذیرش مسافران معذور خواهند بود.

قزوین

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی این استان امکان پذیرش مسافران را ندارند و ورود تمامی خودروهای غیر بومی به استان قزوین تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

قشم

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان قشم ورود افراد غیربومی به جزیره قشم را تا اطلاع ثانوی ممنوع گفت و تنها خودروهای حامل کالاهای ضروری مسافران اجازه ورود به این شهر را خواهند داشت.

در پی این تصمیم هشت اسکله گردشگری در جزیره هنگام و جنگل های حرای قشم تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

قم

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان قم از سایر استان ها بیشتر است، این استان از 18 اسفند گفت تا اطلاع ثانوی از پذیرش زائرین و مسافرین معذور است و اقامتگاه های این شهر از پذیرش مسافرین خودداری خواهند کرد.

کردستان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان کردستان نیز تا اطلاع ثانوی از پذیرش مسافران به این شهر معذور است.

کرمان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان کرمان نیز در تعطیلات نوروزی از پذیرش مسافرین ممانعت به عمل خواهد آورد.

کرمانشاه

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، تمامی مراکز گردشگری و اماکن تفریحی و تاریخی استان کرمانشاه در ایام نوروز تعطیل است و اقامتگاهای استان کرمانشاه نیز در هر شکل و قالبی از پذیرش مسافران معذور هستند. همچنین تمامی ورودی های این شهر کنترل می شود تا از ورود افراد غیربومی به استان جلوگیری شود. همچنین این محدودیت ها برای شهرستان پاوه از ورودی های کردستان، مریوان و سروآباد از محور روستای هجیج نیز اعمال می شود.

کهگیلویه و بویراحمد

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، مسیرهای اصلی منتهی به این استان از جمله محور یاسوج به اصفهان، محور یاسوج به شیراز و محور یاسوج به بهبهان نیز تا اطلاع ثانوی مسدود هستند و مکان های گردشگری و تفریحی این شهر نیز تعطیل هستند.

گلستان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، ورودی های این شهر به روی مسافران نوروزی بسته شده است. از سوی دیگر استاندار گیلان اعلام کرده است که تمامی اقامتگاه های این استان در طول تعطیلات نوروز از پذیرش مسافران معذور خواهد بود. همچنین خودرو با پلاک غیربومی تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به این استان را نخواهند داشت.

گیلان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، پلیس راه استان گیلان از ممنوعیت تردد در محورهای ورودی این استان یعنی محورهای قزوین به رشت، اردبیل به آستارا و رامسر به چابکسر خبر داد. بر این اساس تا اطلاع ثانوی به هیچ یک از خودروهای غیربومی اجازه ورود به این شهر داده نخواهد شد.

مازندران

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، با توجه به اینکه استان مازندران از استان هایی است که در ایام عید پذیرای حجم عظیمی از گردشگران است، از این رو خبرها حاکی از آن بود که تمامی محورهای ورودی به استان مازندران به روی مسافران نوروزی بسته شده بود و تمامی خودروهای غیربومی به جز خودروهای حامل مواد سوختی و مواد ضروری تا اطلاع ثانوی، اجازه ورود به این استان را نداشتند. اما تمامی مسیرهای ورودی به مازندران از شامگاه پنجشنبه مورخ 15 اسفند باز شدند. معاون استانداری مازندران نیز با تایدد این خبر گفت: لغو ممنوعیت به معنای اجازه ورود آزادانه و بدون نظارت به مازندران نیست .او همچنین از تمامی مسافرین خواست تا از سفر به مازندران خودداری کنند.

ماسوله

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، ماسوله نیز که یکی از شهرهای تاریخی استان گیلان است که پذیرای گردشگران بسیاری از تمامی شهرهای ایران است، تا اطلاع ثانوی حضور مسافران و گردشگران را به این شهر ممنوع اعلام کرده و در ورودی این شهر از ورود مسافران ممانعت به عمل خواهد آمد.

ماکو

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، ماکو از توابع استان آذربایجان غربی نیز تا اطلاع ثانوی از ورود مسافران به این شهر ممانعت به عمل خواهد آورد و تمامی جاده های ورودی به این شهر بسته شده است. همچنین از ورود خودروهایی که پلاکی غیر از پلاک ماکو، پلدشت و شوط دارند به این شهر جلوگیری خواهد شد.

هرمزگان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان هرمزگان نیز تا اطلاع ثانوی از پذیررش مسافران و گردشگران معذور است و به آن ها خدماتی ارائه نخواهد شد.

همدان

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان همدان نیز در طول ایام نوروز از پذیرش مسافرین نوروزی معذور است و اقامتگا ه های این شهر به مسافرین نوروزی خدماتی ارائه نخواهند داد.

یزد

در پی انتشار ویروس کرونا و به دنبال ممنوعیت سفرهای داخلی در ایران، استان یزد نیز از پذیرش مهمانان نوروزی معذور است و هیچ یک از اقامتگاه های این شهر اجازه پذیرش مسافران را نخواهند داشت. همچنین کلیه اماکن تاریخی و تفریحی، موزه ها و اماکن تاریخی این شهر تعطیل می باشند. به پلیس راه نیز دستور داده شده است که از ورود مسافران به این شهر جلوگیری کنند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فلای تودی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24862

به "ممنوعیت سفرهای داخلی در اثر شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سفرهای داخلی در اثر شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید