واکسیناسیون گروه بعدی عقب افتاد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته 122 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و با این احتساب، مجموع جانباختگان این بیماری از 81 هزارنفر فراتر رفت.

واکسیناسیون گروه بعدی عقب افتاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، براساس آمار اعلام شده از دیروز تا امروز (16 خرداد 1400) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 هزار و 612 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 1027 نفر از آنها بستری شدند، براین اساس تعداد مبتلایان و جان باختگان کووید-19 به حداقل از زمان شروع موج چهارم رسیده اند. البته از همین حالا هم گروهی از مسئولان نگران شروع موج بعدی بیماری هستند.

احتمال بروز پیک پنجم کووید19 در کشور

حمید سوری، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، در این رابطه امروز گفت: استعداد بروز پیک های بعدی بیماری تا افزایش پوشش واکسیناسیون و عدم گسترش پروتکل های بهداشتی همچنان هست، بویژه آنکه هنوز نگرانی درباره واریانت های جدید بیماری وجود دارد.

او اضافه نمود: اکنون شرایط اپیدمی تابع چند نکته مهم است. بخشی از آن بستگی به سیاست گذاری ها و ساده انگاری در رعایت برخی از آنها همچون آزاد گذاشتن سفرها، عدم رعایت پروتکل ها، افزایش پوشش واکسیناسیون، شنایایی طغیان های جدید بیماری با واریانت های جدید و... دارد و بخشی دیگر نیز مستقیما وابسته به رفتار مردم است. نباید فراموش کنیم تعداد مرگ های روزانه ناشی از کرونا چقدر است و باید بدانیم حتی اگر واکسن تزریق کرده باشیم به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست بلکه احتمال مرگ و بستری درصورت ابتلا کاهش می یابد بنابراین؛ باید رعایت ها ادامه داشته باشد.

واکسیناسیون گروه بعدی به عقب افتاد

در این میان امروز خبر نگران کننده ای درباره نرسیدن واکسن ها به ایران و به عقب افتادن واکسیناسیون گروه بعدی اعلام شد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در این رابطه توضیح داد: تزریق واکسن کرونا در کشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واکسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می یابد.

او اضافه نمود: اوایل هفته گذشته قرار بود یک محموله واکسن شامل سه میلیون دوز از یکی از کشورها به دست ما برسد و فرایند واکسیناسون به خوبی پیش می رفت اما چون آن محموله با تاخیر روبرو خواهد شد، برنامه ما این است که فعلا برای افراد 70 سال به بالا هم دوز اول و هم دوز دوم واکسن انجام شود. فعلا نوبت واکسیناسیون گروه بعدی را به بعد از رسیدن واکسن موکول کنیم، اما اینکه فرایند واکسیناسیون متوقف شده حرف درستی نیست و تزریق برای گروه های سنی جدید به پس از رسیدن واکسن های جدید موکول شده است.

جهانپور: دولت بعدی مشکل تامین واکسن ندارد

با این وجود امروز سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت که دولت بعدی مشکل تامین واکسن ندارد. کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: کاندیدای محترم و گرامی نگران دولت آینده خود نباشید، تنها مسئله ای که دولت آینده نخواهد داشت تامین واکسن کروناست، نیازی به خرید واکسن از محل بسته های معیشتی و کمک های مردمی به اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده هم نیست، جسارتا به مسائل دیگر بپردازید.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58853

به "واکسیناسیون گروه بعدی عقب افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون گروه بعدی عقب افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید