واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به واکسن کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک روز پس از شروع طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس، عضو ارشد سازمان ملی بهداشت این کشور از واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به این محلول دارویی اطلاع داد.

واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به واکسن کرونا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

استفن پاویز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت که نهاد ناظر بر محصولات دارویی هشدار داده افرادی که سابقه بیماری های آلرژیک دارند واکسن کرونا را دریافت ننمایند.

وی اضافه نمود که تمام مراکز بهداشتی فعال در طرح واکسیناسیون کرونا از این حادثه آگاه شده و تدابیر لازم را به کار خواهند گرفت

عملیات تزریق واکسن فایزر بیونتک از دیروز سه شنبه در سراسر انگلیس شروع شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت 66 میلیون نفری این کشور واکسینه شوند. اولین واکسن به یک خانم 90 ساله در بیمارستان شهرستان کاونتری تزریق شد.

انگلیس نخستین کشور دنیا است که با تائید واکسن فایزر بیون تک عملیات تزریق آن را شروع نموده است.

دولت این کشور 40 میلیون واحد از واکسن یادشده را خریداری نموده که در محموله اول 800 هزار واحد از آن را دریافت نموده تا ظرف هفته های آینده آن را تزریق کند. 4 میلیون واحد دیگر از همین واکسن هم در راه است که تا سرانجام ماه دریافت خواهد شد.

انگلیس در مرحله نخست میخواهد تا افراد بالای 80 سال و بعضی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب پذیر قرار دارند واکسینه کند تا سریع تر به زندگی عادی بازگردند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد نمود.

بیش از 70 بیمارستان و مرکز بهداشتی در سراسر انگلیس در اجرای طرح دولت مشارکت دارند.

عملیات تزریق واکسن کرونا در انگلیس پس از آن کلید خورد که نهاد ناظر بر محصولات دارویی و بهداشتی این کشور واکسن های خریداری شده توسط دولت را تائید کرد.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در اظهار نظری تائید سریع این محلول های دارویی توسط انگلیس را به باد انتقاد گرفت و مطرح نمود که این کشور دقت لازم را در این زمینه نداشته است. او پس از انتقاد مقام های انگلیسی، عذرخواهی کرد.

انگلیسی ها دیروز را روز پیروزی و غلبه بر کرونا خوانده و حرف V مخفف ویکتوری به معنای پیروزی، تیتر بسیاری از روزنامه های امروز انگلیس شد.

در همین حال بعضی گروه های هوادار تئوری توطئه با راه اندازی هشتگ واکسن-نزنید در شبکه های اجتماعی، مردم را از مشارکت در این طرح منع کردند. آن ها کرونا را ویروسی ساختگی خوانده و ادعا می نمایند بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت در حال ساخت میکروچیپ هایی است که به وسیله واکسن کرونا به بدن افراد تزریق گردد.

نخست وزیر انگلیس دیروز در گفت وگو با خبرنگاران بار دیگر این ادعا را تکذیب و توضیح داد تزریق واکسن الزامی نیست و افراد نباید از دریافت آن بهراسند.

، ایرنا

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47053

به "واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شدید آلرژیک دو انگلیسی به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید