وزارت خارجه آلمان از فعالیت هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آلمان که نخواست نامش فاش شود، در واکنش به گزارش آژانس انرژی اتمی در خصوص فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم ایران در بخش زیر زمینی سایت هسته ای نطنز، بیان نمود که مقامات کشورش به شدت نگران فعالیت هسته ای ایران هستند.

وزارت خارجه آلمان از فعالیت هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد

وی همچنین بدون اشاره به نقض تعهدات هسته ای اروپا در برابر ایران، مدعی شد که رفتارهای ایران در مورد ادامه فرایند غنی سازی و نقض برجام، غیر سازنده بوده و در تناقض با تلاش های طرف های اروپایی برجام برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

لازم به ذکر است این اظهارات مقام آلمانی مذکور، در پی اظهارات سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه مطرح شد که ایران و آمریکا و همه طرف ها را به خویشتنداری در مورد برجام دعوت کرد.

ریابکوف همچنین روز چهارشنبه گفت: آمریکا باید گام های عملی برای احیای برجام بردارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: معتقدیم که طرف آمریکایی لازم است گام های عملی در جهت بهبودی این شرایط (برجام) بردارد. باید به مساله لغو تحریم ها در مورد ایران تحرک بخشید. در این مورد به تحرک مشخصی نیاز است.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر فقط شاهد گسترش فهرست تحریم ها در مورد ایران هستیم. سیاست ایران برای کاهش تدریجی اجرای تعهدات داوطلبانه خود در چارچوب برجام، ادامه دارد و ابعاد فعالیت های هسته ای این کشور افزایش می یابد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53954

به "وزارت خارجه آلمان از فعالیت هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آلمان از فعالیت هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید