پیش از سفر به تایوان خودتان را آماده کنید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پیش از سفر به تایوان

مدارک لازم برای ویزای تایوان

پاسپورت

اتباع کشورهای استرالیا، کانادا، آمریکا، انگلستان، گشورهای اروپایی و دیگر کشورها، برای ورود به تایوان باید پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند.

پیش از سفر به تایوان خودتان را آماده کنید!

مدارک مورد احتیاج جهت اخذ ویزای نمایشگاهی یا توریستی تایوان :

1) اسکن گذرنامه

2) مدارک شغلی مرتبط با نمایشگاه و یا دعوت کننده (معرفی نامه یا روزنامه رسمی یا جواز کسب / ترجمه شده)

3) اثبات تمکن مالی

4) مشخصات جهت تکمیل فرم : (فعالیت شرکت یا جواز کسب،سمت،میزان درآمد) ، نام پدر و مادر و همسر و تاریخ تولد دقیق آنها ، آدرس منزل و محل کار و شماره تلفن وفکس،ترجمه شناسنامه ، کدپستی ، دو قطعه عک

مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی تایوان :

فرم پذیرش از دانشگاه به 2 زبان چینی و انگلیسی .

گواهی هزینه پرداخت هزینه دانشگاه برای یکسال (برای افرادی که بورس نیستند) .

گواهی که نشان دهد قبلاً در کشور چین تحصیل نموده اید یا خیر .

تکمیل 2 فرم اپلیکیشن { لینک دریافت فایل PDF }

کپی و اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار .

2 قطعه عکس در ابعاد تصویر پاسپورت (حداقل برای 3 ماه گذشته) .

نگارش انگیزه نامه برای تحصیل در تایوان .

گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس .

ارائه گواهی حساب بانکی به مقدار 80 هزار دلار تایوان .

هزینه اقدام برای ویزای دانشجویی 45 دلار امریکا می باشد.

پس از ورود به سفارت تایوان در امارات(دبی) هزینه صندوق سفارت عادی 185 درهم / فوری 280 درهم بوده و هزینه250 دلار بابت اقدامات قبل سفارت انجام می گیرد و خود مسافر شخصا می بایست جهت مصاحبه به سفارت تایوان در دبی مراجعه نماید .همچنین مدت زمان اخذ ویزای تایوان از سفارت دبی 2 الی 3 روز با مدت اقامت 7 الی 14 روز در تایوان می باشد و اعتبار ویزا نیز طبق تاریخ پرواز معین می گردد .

ویزاها:

برای اقامت حدبیشتر 90 روزه اتباع کشورهای نامبرده ویزا لازم نیست. (البته باید مدارکی دال بر نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری، بلیط هوایی تایید شدهو سندی برای سفر بازگشت ارائه دهند.)

اتباع استرالیایی در گذشته بدون ویزا فقط می توانستند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند. اما طبق قانون آنها از تاریخ اول ژانویه 2015، می توانند 90 روز در تایوان بمانند. البته این تصمیم سال جاری مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

تذکر در مورد ویزا:

اگرچه بیشتر مسافران تایوان به ویزا احتیاجی ندارند، هرکس که به چین سفر می نماید باید قبل از ورود به تایوان، ویزای چینی داشته باشد و فرآیند دریافت این ویزا بسیار طولانی و خسته کننده است.

انواع ویزا و هزینه ها:

ویزاهای تک سفره: 38 پوند؛ ویزاهای چند سفره: 76 پوند. هزینه های نقل و انتقال خاص به اتباع کشورهایی تعلق می گیرد که از درخواست کنندگان ویزای تایوانی، هزینه نقل و انتقال دریافت می کنند. (به طور مثال اتباع آمریکا باید 122 پوند بپردازند).

ویزاهای چند سفره فقط به کسانی که با اهداف تجاری وارد تایوان می شوند تعلق می گیرد و باید مدرکی از کارفرما درخصوص هدف ورود به کشور ارائه دهند.

اعتبار:

ویزاهای تک سفره معمولا به مدت 3 ماه تا یک سال برای اقامت های 14، 30، 60 و یا 90 روز معتبرند؛ ویزاهای چند سفره (فقط با اهداف کاری)، از زمان تاریخ صدور به مدت 6 ماه معتبر هستند.

ترانزیت:

برای مسافرانی که قصد بازدید یک روزه از تایوان را دارند و یا اینکه همان روز ترانزیت می شوند و مدرکی دال بر دارا بودن بلیط سفر بعدی را با خود دارند، دریافت ویزا لازم نیست. البته آنها باید مدرک سفر رسمی ارائه دهند که نشان دهد قصد خارج شدن از سالن ترانزیت را ندارند.

درخواست نامه:

مسافرانی که از قبل به ویزا احتیاج دارند باید درخواست خود را به نزدیک ترین سفارت تایپه ارائه دهند.

اقامت موقت:

اتباع خارجی که قصد اقامت بیش از 6 ماه چه به قصد ماندن در کنار خانواده، استخدام، تحصیل، کار اداری، ماموریتی، برنامه تبادل بین المللی یا دیگر اهداف تایید شده دارند می توانند درخواست ویزای اقامت کنند. درحال حاضر هزینه ویزاهای اقامتی 50 پوند است.

روزهای کاری:

فرآیند ویزا معمولا دو هفته کاری طول می کشد. اما خدمات روز-بعد با ارائه هزینه اضافی در دسترس است.

بودجه کافی:

به افرادی که توانایی پوشش مخارج خود در مدت اقامت شان را ندارند، ویزا تعلق نمی گیرد.

تمدید اقامت

دارندگان ویزایی که روی ویزای شان، عبارت بدون تمدید وجود دارد، نمی توانند برای تمدید اقامت درخواست کنند. اگر این عبارت در ویزا نیامده باشد، می توانند با مراجعه به اداره مهاجرت تایوان، درخواست تمدید خود را ارائه دهند.

مسافرانی که از دریافت ویزا معاف هستند، نمی توانند مدت اقامت شان را تمدید کنند. البته مسافران بریتانیایی و کانادایی استثناء هستند و آنها می توانند 90 روز و حدبیشتر 180 روز بیشتر در تایوان بمانند؛ آنها باید قبل از اینکه 90 روز اولیه اقامت شان به سرانجام برسد، برای 30 روز دیگر درخواست ارائه دهند.

ورود به همراه بچه ها:

تا زمانی که بچه ها پاسپورت های معتبر داشته باشند، مدارک خاصی لازم نیست.

محدودیت های ورود:

ویزاهای اقامتی فقط به کسانی تعلق می گیرد که آزمایش های سلامتی شان در مورد بیماری ایدز، سل و سیفلیس منفی باشد.

ورود با حیوانات خانگی:

حیوانات خانگی باید دارای ریزتراشه هماهنگ با حیوان خانگی با شماره ایزوی 15 رقمی داشته باشند. همچنین اگر این حیوانات خانگی حداقل 90 روز دارند باید واکسن هاری دریافت نموده باشند. فاصله بین روز واکسیناسیون و روز جابه جایی شان نباید کمتر از 30روز و یا بیشتر از یکسال باشد. البته قبل از ورود حیوان به کشور باید اجازه گرفته گردد.

سفارتخانه ها و دفاتر گردشگری

دفتر کنندگی فرهنگی و مالی تایپه (TECRO) در ایالات متحده آمریکا

تلفن: 1800 895 (202)

وب سایت https://www.taiwanembassy.org/uk

ساعات اداری: دوشنبه تا آدینه: نه و نیم صبح تا دوازده و نیم ظهر

دفتر کنندگی تایپه در بریتانیا

تلفن: 2654 یا 2650 7881 (020) (بخش ویزا)

وب سایت: https://www.taiwanembassy.org/uk

ساعات اداری: دوشنبه تا آدینه: نه صبح تا دوازده و نیم ظهر و سیزده و نیم تا هفده

واکسیناسیون و بهداشت و درمان تایوان

  • اسامی بیماری ها:

دیفتریDiphtheria، هپاتیت A، مالاریاMalaria، هاریRabies، کزارTetanus، تیفوسTyphoid و تب زردYellow Fever

اثبات واکسن تب زرد در مورد مسافرانی که از مناطق آلوده به این بیماری وارد تایوان می شوند، ضروری است.

تسهیلات بهداشت و درمان در تایوان خوب است و پزشکان مجربی دارد. البته از آنجایی که همواره و در همه جا انگلیسی صحبت نمی گردد، بنابراین ثبت نام به منظور دریافت خدمات مترجم، عاقلانه است. داروهای وارد شده گران هستند، اما داروهایی که در تایوان فراوری می شوند، به وفور یافت می شوند. چنانچه هنگام سفر به درمان اورژانسی دندان احتیاج پیدا کنید، هزینه های دندانپزشکی در تایوان مناسب هستند.

داشتن بیمه سلامت بسیار توصیه می گردد- شما ابتدا باید هزینه درمان را در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی بپردازید و پس از آن هزینه هایتان را از بیمه دریافت کنید. خبر خوب این که هزینه های پزشکی معقول هستند. درمانگاه های خصوصی، به ویژه در تایپه گران ترند. در تمام موارد حتما برای دارو و درمان رسید دریافت کنید تا در صورت بروز هر مسئله ای به شما یاری گردد و بهتر اینکه فرم پزشکی که جزئیات تشخیص بیماری تان را در آن نوشته باشد، در صورت امکان به انگلیسی امضاء کنید. البته داشتن این فرم همواره ضروری نیست.

در تمام شهرهای تایوان، داروخانه های بسیار مجهزی می یابید. بسیاری از آنها یکسری محصولات مشابه به شیمیدان های غربی می فروشند. کارکنان به طور کلی به مسافران بسیار یاری می کنند. هنگام در خواست محصولی خاص، اگر مشکل زبان دارید، از زبان اشاره بهره ببرید و از این کار خجالت نکشید.

غذا و نوشیدنی

بهتر است تمام آب ها را آلوده در نظر بگیرید. آب مورد استفاده برای نوشیدن، مسواک زدن یا تهیه یخ، ابتدا باید جوشانده و یا به شکلی دیگر استریلیزه گردد. بطری های آب هم که به فراوانی در دسترس هستند، گران اند. البته بسیاری از هتل ها برای مهمان های خود آب تهیه می کنند. شیر پاستوریزه نمی باشد. بنابراین پیش از مصرف باید جوشانده گردد. پودر شیر و یا قوطی های حاوی شیر نیز در دسترس اند و مصرف آن توصیه می گردد. از مصرف محصولات لبنی که احتمالا از شیر جوشانده نشده تهیه شده اند اجتناب کنید. فقط گوشت و ماهی هایی بخورید که کاملا پخته باشند و ترجیحا داغ سرو شوند. سبزیجات هم باید پخته و میوه ها پوست کنده شوند.

خطرات دیگر:

تایوان کشوری در حال توسعه است و بیشتر مسافران باید اقدامات احتیاطی معقولی درنظر بگیرند تا نگرانی هایشان از نظر سلامتی بسیار کم گردد. از آنجایی که در بیشتر مقاصد آسیایی، مواردی مانند کم آبی بدن و گرمازدگی دلیل اصلی بیشتر بیماری های معمول است، بنابراین به اندازه کافی از آب های معدنی بنوشید و خود را از نورخورشید به طور جدی محافظت کنید.

گاهی اوقات واکسیناسیون در جایی که بیماری های جدی تری وجود دارد، مانند بیماری آنسفالیت بی.ژاپنی (Japanese B encephalitis)، ضروری است و البته در سال های اخیر تب دانگ (dengue fever) به ویژه در جنوب، شیوع پراکنده ای داشته است. در تایوان بیماری مالاریا مشاهده نمی گردد. همچنین از سال 2003 تا به امروز بیماری سارس SARS در این کشور شیوع نداشته است، با این حال استفاده از ماسک هنگام سرماخوردگی و بیماری عفونی ویروسی، در بین محلی ها رایج است. آنلفولانزای مرغی هنوز مسئله ای جزئی است و به علت شیوع بسیار کم آن باید گفت احتمال ابتلای مسافران به این بیماری بسیار کم است. خطر واقعی فقط کسانی را تهدید می نماید که زمان بیشتری را اطراف مرغداری و یا بازار پرندگان می گذارنند. ویروس H1N1 که با نام آنفلوانزای خوکی شناخته می گردد، سال 2009 به تایوان رسید. اما شدت این بیماری در مقایسه با بدترین موارد در کشورهای غربی، نسبتا کم بوده است.

اگر در نواحی دورافتاده روستایی قدم می زنید، مراقب مارهای سمی باشید. حمله مارها به ندرت رخ می دهد اما می تواند خطرناک باشد.

تعطیلات رسمی تایوان 2017

اول ژانویه: روز تاسیس جمهوری چین

اول ژانویه: روز سال نو

28 ژانویه: سال نو چینی

28 فوریه: روز یادبود صلح

5 آوریل: روز غبارروبی معبد

اول مه: روز کارگر

30 مه: جشنواره توئن نگ (قایق اژدها)

4 اکتبر: جشنواره نیمه پاییز

10 اکتبر: روز ملی

پول و معافیت از حقوق گمرکی برای تایوان

ارز و پول

اطلاعات پول رایج:

دلار جدید تایوان = 100 سنت. اسکناس های 2000، 500، 200 و 100 دلار جدید تایوان و سکه ها به ارزش 50، 20، 10، 5 و 1 دلار جدید تایوان وجود دارد.

کارت های اعتباری:

کارت های اعتباری امریکن اکسپرس (American Express)، مسترکارت (MasterCard)، ویزا (Visa) و داینرکلاب (Diners Club) در بیشتر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها پذیرفتنی است.

دستگاه های خودپرداز:

بیشتر دستگاه های خودپرداز تمام شهرها و شهرستان های مهم و همچنین فرودگاه ها، به جز استثناء های کمی که فقط حساب های داخلی را می پذیرند، با کارت های اعتباری بین المللی سازگار هستند. بیشتر فروشگاه های 7-ایلون (7Eleven)، دستگاه های خودپرداز دارند که روشی مطمئن برای برداشت پول از کارت بین المللی است.

چک های مسافرتی:

چک ها در بیشتر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها، نقد می شوند. برای اجتناب از هزینه اضافی نرخ مبادله ارز، بهتر است که مسافران چک های مسافرتی با دلار آمریکا داشته باشند.

ساعات کار بانک:

دوشنبه تا آدینه 9 تا پانزده و نیم

محدودیت های ارزی:

وارد و یا خارج کردن ارز رایج کشور، محدود به 40000 NT$ است و برای جابه جایی ارقام بالاتر از 8000 NT$کسب اجازه از وزارت مالی ضروری است. وارد و یا خارج کردن ارز خارجی بدون محدودیت است، اما مقدار بیش از 10000NT$ هنگام ورود باید اعلام گردد. تمام رسیدهای تبادل ارز نیز باید نگهداری شوند.

تبادل ارز:

تمام مسافران ضروری است که همزمان با اعلام تعداد چمدان هایشان، نوع ارزشان را نیز اعلام کنند. ارز بدون استفاده می تواند هنگام عزیمت، براساس رسیدهای تبادل ارز، دوباره تبدیل گردد. دفاتر مختلف تبادل ارز در دسترس هستند تا ارز بین المللی را به دلار جدید تایوان تبدیل کنند. اما نرغ مبادله ای که از طریق دستگاه های خودپرداز ارائه می گردد، بهتر از مکان های دیگر است. اگر ضروری است پول تان را تبدیل کنید مادامی که دلار آمریکایی، پوند بریتانیایی، دلار هنگ کنگ یا ین ژاپنی همراه خود داشته باشید، هیچ مسئله ای نخواهید داشت. تایوان روز به روز از کشورهایی مانند کامبوج، تایلند و ویتنام، گران تر می گردد اما با ژاپن و هنگ کنگ قابل مقایسه است.

معاف از حقوق گمرکی تایوان

افراد بالای 20 سال می توانند کالاهای زیر را بدون پرداخت هزینه گمرک وارد کنند:

200 عدد سیگارمعمولی یا 25 عدد سیگار برگ یا 454 گرم تنباکو

کالاهایی که مصرف شخصی دارند و تا 20000NT$ ارزش دارند

واردات ممنوع

واردات میوه، حیوانات زنده (به جز حیوانات خانگی که باید اجازه آن را دریافت کرد)، گیاهان و محصولات گیاهی، مواد مخدر، اسلحه و مهمات، گونه های در معرض خطر (مگراینکه مجوز ورودشان را داشته باشید) و مقاله های مختلف که حقوق ثبت، علایم تجاری و حق حق انتشار را نقض نموده باشند، ممنوع است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: سفرمی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26811

به "پیش از سفر به تایوان خودتان را آماده کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش از سفر به تایوان خودتان را آماده کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید