بایدن با کسب 6 رای دیگر الکترال رئیس جمهور می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران - گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و انتخابات کنگره این کشور روز سه شنبه سوم نوامبر (13 آبان ماه) در سرتاسر ایالات متحده برگزار گردید و فرایند شمارش آرای حضوری، پستی و غیابی این انتخابات از بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران شروع شده و همچنان ادامه دارد.

بایدن با کسب 6 رای دیگر الکترال رئیس جمهور می گردد

تا این لحظه، شمارش آرای اکثریت ایالت های آمریکا (45) از پیشتازی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حکایت می نماید. حال سرنوشت نهایی این انتخابات به آرایی بستگی دارد که در چهار ایالت باقی مانده- نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، و جورجیا- شمارش خواهند شد.

نتایج آرای شمارش شده، بایدن را با مجموع 264 رأی الکترال پیشتاز این انتخابات معرفی می نماید؛ امری که با واکنش تند ترامپ و کارزار انتخاباتی او روبرو شد تا جایی که با ادعای تخلف در فرایند شمارش آرا خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین و همچنین توقف فرایند شمارش آرا در ایالت میشیگان شدند.

در ادامه به مهمترین رویدادهای پسا انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا اشاره می کنیم:

احتمال بازشمارش آرای پنسیلوانیا وجود دارد

آسوشیتدپرس از احتمال بازشماری آرای انتخابات 2020 آمریکا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا اطلاع داد. پیشتر، مقامات ایالت جورجیا نیز چنین احتمالی را درباره بازشماری آرا مطرح نموده بودند.

همزمان، کمیسیون انتخاباتی پنسیلوانیا می گوید شمارش آرا در شهر فیلادلفیا ممکن است چند روزی طول بکشد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مقامات این شهر را به فساد انتخاباتی متهم نموده است.

در پنسیلوانیا و جورجیا، جو بایدن دموکرات با تفاوتی اندک از ترامپ پیش است. در بعضی ایالات چنانچه اختلاف آرای دو نامزد کمتر از یک تا نیم درصد باشد؛ فرایند بازشمارش آرا به طور اتوماتیک انجام می گیرد.

مشاور ترامپ: قدرت را مسالمت آمیز تحویل می دهیم!

لاری کادلو مشاور مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه رقابت 2020، مدعی شد که او در صورت پیروزی رقیب دموکرات، قدرت را به طور مسالمت آمیز واگذار می نماید.

وی در ادامه این ادعا اضافه کرد: آمریکا بزرگترین دموکراسی دنیا است و ما تابع قانون هستیم. رئیس جمهور ترامپ هم چنین خواهد بود.

با این حال کادلو در تکمیل اظهارات خود اضافه کرد: تنها چیزی که می خواهم بگویم این است که ترامپ به جنگیدن ادامه خواهد داد چرا که می خواهد از قانونمندی شمارش آرا مطمئن گردد؛ اینکه آرای قانونی شمرده می شوند و نه آرای غیرقانونی. او به مبارزه ادامه می دهد.

ترامپ مدعی است در شمارش آرای پستی، به نفع جو بایدن رقیب دموکرات انتخابات 2020 تقلب می گردد و آنها را آرای غیرقانونی لقب داده است.

دونالد ترامپ: انتخابات را به دیوان عالی می کشانم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه رقابت 2020، در پیامی توئیتری، کوشش کرد تا ادعاهای خود مبنی بر تقلب دموکرات ها در فرایند رای گیری پستی و لزوم بازشماری آرا در بعضی ایالات کلیدی را توجیه کند.

وی در این باره نوشت: با حمله دموکرات های چپ افراطی به مجلس سنای جمهوریخواه، اهمیت ریاست جمهوری حتی بیشتر از قبل می گردد. ترامپ همچنین در توئیتی دیگر، فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد و گفت موضوع را به دیوان عالی می کشاند.

آلمان: نامزدهای انتخابات آمریکا نفت روی آتش نریزند

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان از طرفین رقابت انتخاباتی آمریکا خواست مادامی که نتیجه معین می گردد؛ خویشتندار باشند.

وی در این باره اضافه کرد: آمریکا بیش از آن است که صحنه نمایشی تک نفره باشد. هر که به دنبال نفت ریختن روی این آتش باشد، رفتاری غیرمسئولانه در پیش گرفته است. اکنون وقت آن است تا مادامی که اعلام نتایج مستقل میسر می گردد؛ خونسرد باشیم.

این در حالی است که پیشتر هم وزیر دفاع آلمان از بحرانی شدن اوضاع در آمریکا ابراز نگرانی نموده بود.

ستاد بایدن: ترامپ را تا خروجی کاخ سفید اسکورت می کنیم

اندرو بیتس سخنگوی کارزار انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در بیانیه ای که لحن تندی داشت، گفت: همانطور که پیشتر گفتیم، مردم آمریکا نتیجه این انتخابات را معین می نمایند و دولت آمریکا کاملاً این اقتدار را دارد که متجاوزین را به بیرون از کاخ سفید اسکورت کند.

این اظهارنظر تند واکنشی است به حدس ها مبنی بر احتمال عدم موافقت دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه رقابت 2020، با انتقال مسالمت آمیز قدرت به برنده احتمالی کاخ سفید.

پلوسی: برای ریاست بایدن آماده می شویم

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی گفت: اگرچه در انتخابات مجلس، همه ایالت های مورد نظر را نبردیم اما در نهایت پیروز شدیم. منتظر نتایج نهایی در مجلس نمایندگان هستیم.

وی در ادامه گفت: برای دولت جدید بایدن آماده می شویم. طی روزهای آینده شکیبا باشید.

آرای جورجیا بازشماری می گردد

با توجه به فاصله اندک جو بایدن از دونالد ترامپ در کسب آرای مردمی، آرا در این ایالت بازشماری می گردد.

تا پیش از اعلام خبر بازشماری، تعداد آرای بایدن در این ایالت به 2 میلیون و 449 هزار و 371 رای رسیده بود.

بر همین اساس تعداد آرای ترامپ نیز در این ایالت به 2 میلیون و 448 هزار و 454 رای رسیده بود.

ایالت جورجیا حکم مرگ و زندگی را برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دارد زیرا این ایالت 16 رای الکترال داشته و اگر بایدن بتواند در جورجیا پیروز شده و آرای الکترال آن را تصاحب کند دیگر کار ترامپ تمام می گردد.

گفتنی است تا ساعتی قبل تعداد آرای مردمی ترامپ در جورجیا بیشتر از بایدن بود.

در سه دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری همواره نامزدهای جمهوریخواه در جورجیا پیروز شده اند.

ترامپ در کارولینای شمالی بایدن در پشت سر گذاشت

شمارش 94 درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کارولینای شمالی گویای آن است که جو بایدن با کسب دو میلیون و 655 هزار و 383 رای، 48.7 درصد آرا را بدست آورده است.

در همین ایالت دونالد ترامپ با کسب دو میلیون و 732 هزار و 84 رای، 50.1 درصد آرای آن را کسب نموده است.

کارولینای شمالی 15 رای الکترال دارد و در انتخابات ریاست جمهوری 2012 و 2016 نامزد حزب جمهوریخواه برنده آرای آن شده بود.

ترامپ شکست را نمی پذیرد / اعمال ممنوعیت پرواز هر نوع هواپیما بر فراز منزل بایدن

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دونالد ترامپ در تماس با نزدیکانش گفته قصد ندارد شکست در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد.

سی ان ان در گزارشی دیگر اعلام نمود که پرواز هر نوع هواپیمایی بر فراز منزل جو بایدن ممنوع شده است.

واشنگتن پست نیز صبح امروز گزارش داده بود که سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن به ولمینگتون اعزام شده است؛ وی به احتمال زیاد امروز آدینه پیروزی خود را اعلام خواهد نمود.

در حال حاضر بایدن فقط 6 رأی الکترال تا پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد.

پنسیلوانیا آبی شد

بر اساس آخرین نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا که با شمارش 98 درصد آرا به دست آمده، جو بایدن 3 میلیون و 295 هزار و 319 رای معادل 49.5 درصد آرای مردمی را تصاحب نموده است.

بر همین اساس دونالد ترامپ نیز 3 میلیون و 289 هزار و 725 رای مردمی معادل 49.4 درصد آرا را تصاحب نموده است.

پنسیلوانیا دارای 20 رای الکترال است و در سه دوره قبلی انتخابات در رقابت های 2016 نامزد جمهوریخواهان برنده این ایالت بوده اما در رقابت های 2012 و 2008 نامزد حزب دموکرات در این ایالت برنده شده است.

بایدن در نوادا پیشتاز است

بر اساس شمارش 84 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت نوادا، جو بایدن اکنون 604 هزار و 251 رای معادل 49.4 درصد آرا را تصاحب نموده است.

بر همین اساس دونالد ترامپ نیز 592 هزار و 813 رای معادل 48.5 درصد آرا را در این ایالت به دست آورده است.

نوادا داری 6 رای الکترال است و در سه دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همواره نامزدهای حزب دموکرات برنده آرای آن بوده اند.

بایدن در جورجیا از ترامپ سبقت گرفت

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا کماکان ادامه دارد و بر اساس آخرین نتایج اعلام شده تعداد آرای بایدن در این ایالت به 2 میلیون و 449 هزار و 371 رای رسیده است.

بر همین اساس تعداد آرای ترامپ نیز در این ایالت به 2 میلیون و 448 هزار و 454 رای رسیده است.

ایالت جورجیا حکم مرگ و زندگی را برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دارد زیرا این ایالت 16 رای الکترال داشته و اگر بایدن بتواند در جورجیا پیروز شده و آرای الکترال آن را تصاحب کند دیگر کار ترامپ تمام می گردد.

گفتنی است تا ساعتی قبل تعداد آرای مردمی ترامپ در جورجیا بیشتر از بایدن بود.

بایدن امروز آدینه اعلام پیروزی می نماید

واشنگتن پست در خبر خود آورده است: سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن به ولمینگتون اعزام شده است؛ وی احتمالاً صبح آدینه (به وقت محلی) پیروزی خود را اعلام خواهد نمود.

در حال حاضر بایدن فقط 6 رای الکترال تا پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد.

احتمال اخراج ترامپ از توئیتر

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی به احتمال سرانجام فعالیت خود در شبکه اجتماعی توئیتر واکنش نشان داد و عنوان داشت که این شبکه اجتماعی از کنترل خارج شده است.

بر اساس سیاست توییتر در خصوص اشخاص مردمی، در صورت باخت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ممکن است وی بخاطر نقض قوانین توئیتر برای همواره از این شبکه اجتماعی اخراج گردد.

شرایط مبهم در دژ جمهوریخواهان

شمارش 99 درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ایالت جورجیا نشان می دهد که جو بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب 2 میلیون و 446 هزار و 814 رای 49.4 درصد آرای مردمی را کسب نموده است.

بر همین اساس دونالد ترامپ نیز با کسب 2 میلیون و 448 هزار و 81 رای نیز 49.4 درصد آرا را تصاحب نموده است.

نکته عجیب در این رابطه آن است که هر دو نامزد 49.4 درصد آرای مردمی را تصاحب نموده اند و اختلاف تعداد آرای آنها کمتر از دو هزار رای است.

جورجیا 16 رای الکترال دارد و در سه دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری همواره نامزدهای جمهوریخواه در آن پیروز شده اند.

رقابت شانه به شانه بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا

شمارش 95 درصد از آرای اخذ شده در ایالت پنسیلوانیا نشان می دهد که تا کنون دونالد ترامپ 49.6 درصد از آرای مردمی این ایالت را کسب نموده است.

بر همین اساس جو بایدن نیز توانسته 49.3 درصد آرای مردمی این ایالت را کسب کند.

پنسیلوانیا دارای 20 رای الکترال است و اگر ترامپ در آن پیروز گردد می تواند به برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری امیدوار باشد.

در انتخابات ریاست جمهوری دوره های گذشته، در سال 2016 ترامپ برنده آرای الکترال این ایالت بوده اما در انتخابات 2012 و 2008 نامزد حزب دموکرات یعنی باراک اوباما توانسته بود این ایالت را فتح کند.

شرایط متفاوت جمهوریخواهان و دموکرات ها در کسب کرسی ها سنا و مجلس نمایندگان

نتایج شمارش آرای انتخابات کنگره که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده نشان می دهد که در مجلس نمایندگان، دموکرات ها تا کنون 208 کرسی و جمهوریخواهان 193 کرسی را تصاحب نموده اند.

هر حزبی که بتواند 218 کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب کند رای اکثریت را در این نهاد در دست خواهد داشت.

در سنا نیز تا کنون دموکرات ها 46 کرسی و جمهوریخواهان 48 کرسی را تصاحب نموده اند.

هر حزبی که بتواند 51 کرسی سنا را تصاحب کند، رای اکثریت را در سنا در دست خواهد داشت.

فاصله 6 امتیازی بایدن تا رسیدن به کاخ سفید

بر اساس آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانسته تا ساعت 7:45 صبح آدینه 264 رای از 270 رای الکترال مورد احتیاج برای پیروزی در انتخابات را به دست بیاورد.

بر همین اساس آرای الکترال دونالد ترامپ هم اکنون 214 رای است.

بر اساس شمارش آرای مردمی نیز بایدن تا کنون 73 میلیون و 463 هزار و 701 رای مردمی معادل 50.5 درصد آرا را تصاحب نموده است.

میزان آرای مردمی ترامپ نیز تا صبح آدینه 69 میلیون و 603 هزار و 232 رای معادل 47.9 درصد آرا بوده است.

بایدن در آستانه پیشی دریافت از ترامپ در ایالت جورجیا

تا به امروز با شمارش 99 درصد آرا در ایالت جورجیا تا این لحظه ترامپ و بایدن هر کدام به طور مساوی 49.4 درصد از آرای شمرده شده را به خود اختصاص داده اند.

با ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا، اختلاف میان دونالد ترامپ و جو بایدن تنها به کمتر از 3500 رأی کاهش یافته است. این در حالی است که روز گذشته و در شروع شمارش آرا در این ایالت، ترامپ با ده ها هزار رأی جلوتر بود.

پنس: کنار ترامپ ایستاده ام

معاون رئیس جمهور آمریکا از دونالد ترامپ حمایت کرد.

مایک پنس پس از نشست خبری ترامپ در توییتی نوشت: من کنار رئیس جمهور ترامپ ایستاده ام و همه آرا قانونی باید شمرده گردد.

قطع سخنرانی ترامپ توسط چند شبکه

شبکه های خبری سی بی اس، ای بی سی و ان بی سی هنگامی که ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا صحبت می کرد پخش سخنرانی او را قطع کردند.

ترامپ: قاطعانه در بسیاری از ایالت ها برنده شدم

در حالی که هنوز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در بعضی ایالت های سرنوشت ساز ادامه دارد و هنوز نتیجه قطعی معین نشده نامزد جمهوریخواهان باز هم مدعی تقلب در انتخابات شد.

دونالد ترامپ در نشستی خبری گفت: خیلی از آرا با تأخیر واصل شدند. من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیانا و آیووا برنده شدم.

وی اضافه کرد: موج آبی در کار نبود بلکه یک موج قرمز به پا بود که رسانه ها آن را سانسور کردند.

ترامپ ادامه داد: با نظرسنجی ها اینگونه القا کردند که بایدن می تواند پیروز گردد و سپس با رسانه ها، رای ها را سرکوب کردند. حزب دموکرات حزب شرکت ها و کارتل هاست ولی حزب ما حزب مردم است.

ترامپ ادامه داد: ناظران انتخاباتی را به مراکز شمارش آرا راه ندادند. می خواهند انتخابات را بدزدند. ما اجازه نمی دهیم. در پنسیلوانیا با اختلاف زیادی برنده شدم، اما در ادامه حاشیه رجحان من کم شد و حالا آرای جدیدی پیدا شده و به ما اجازه نظارت نمی دهند.

وی اضافه کرد: دموکرات ها هیچ وقت باور نداشتند که می توانند این انتخابات را ببرند و به همین خاطر رأی گیری پستی برگزار کردند. تفاوتی ندارد چه کسی پیروز می گردد نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق برای ایالات متحده آمریکا روی دهد.

بایدن: تمام آرا باید شمارش گردد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی توئیتری شمارش تمام آرای انتخابات را خواهان شده و نوشت: باید تمام آرا شمارش گردد و مردم ساکت یا مورد ارعاب و تسلیم قرار نخواهند گرفت.

آخرین آمار شمارش آرا در ایالت های آریزونا و پنسیلوانیا

با شمارش 86 درصد از آرای ایالت آریزونا، ترامپ 48.2 و بایدن 50.4 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

در ایالت پنسیلوانیا هم با شمارش 93 درصد آرا، ترامپ 49.9 درصد از آرای این ایالت را کسب نموده است. 48.8 درصد از آرای پنسیلوانیا هم تا کنون به بایدن رسیده است.

بایدن: با شمارش تمام آرا پیروز خواهیم شد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بر شمارش تمام آرای این انتخابات تاکید نمود.

بر اساس این گزارش، جو بایدن عصر پنج شنبه به وقت محلی در نطقی تلویزیونی به همراه کامالا هریس معاون خود گفت: تردیدی نداریم پس از آنکه تمام آرا شمارش گردد، من و سناتور هریس پیروز خواهیم شد.

بایدن همچنین با دعوت به آرامش، اضافه کرد: کار شمارش آرا در حال اجرا است و از همه می خواهم آرامش خود را حفظ نمایند.

برای مطالعه رویدادهای بیشتر انتخابات 2020 آمریکا به اینجا مراجعه کنید.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44267

به "بایدن با کسب 6 رای دیگر الکترال رئیس جمهور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن با کسب 6 رای دیگر الکترال رئیس جمهور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید