معین اعضای یک هیئت تفحص در مجلس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده مردم مهاباد در مجلس از مشخص اعضای هیئت تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر به بخش خصوصی بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه در کمیسیون مالی اطلاع داد.

معین اعضای یک هیئت تفحص در مجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی، گفت: این طرح تفحص پس از تقدیم به هیئت رئیسه به کمیسیون اقتصادی ارجاع و در این کمیسیون با اکثریت آرا تصویب شد.

وی به همین دلیل، اضافه کرد: پس از تصویب طرح تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر در کمیسیون اقتصادی، طرح تفحص جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که روز (هفتم آبان ماه) در جلسه علنی با 177 رای به تصویب رسید.

محمودزاده ادامه داد: طح تفحص مجددا به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده و هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه اعضا و همچنین هیئت رئیسه این هیئت تشکیل خواهد شد تا فرایند تفحص شروع گردد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه این تحقیق و تفحص در اواخر مجلس گذشته نیز با رأی قاطع نمایندگان به تصویب رسیده بود، گفت:، اما متاسفانه به دلیل طولانی شدن فرایند تفحص و بعضی کارشکنی ها، تفحص منتج به نتیجه نشد و عمر مجلس دهم نیز به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه ما در مجلس قبل سابقه این مسئله را داریم و تحقیقاتی را در باره محور های طرح تفحص انجام داده ایم، گفت: در حدود 10 زونکن اطلاعات، مستندات و نامه نگاری ها مربوط به تخلفات واگذاری هلدین پتروشیمی باختر جمع آوری شده و در این مجلس و با تصویب طرح تفحص و تشکیل هیئت جدید این فرایند را تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهیم داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصیبیان داشت: براساس این طرح، تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هفت واحد پتروشیمی (هلدینگ باختر از جمله پتروشیمی مهاباد به بخش خصوصی (که در سال1391 انجام گرفته) از سوی وکلای ملت در جلسه علنی مجلس آنالیز می گردد.

محمودزاده پیرامون محور های این طرح تفحص گفت:آنالیز سوابق کاری و اقتصادی سهامداران در ارتباط با این واگذاری، آنالیز عوامل دخیل در واگذاری و برنده اعلام کردن شرکت مذکور، آنالیز ارقام واقعی اعلام شده هلدینگ در زمان واگذاری، آنالیز نحوه ارتباط مسئولیت پتروشیمی و وزارت نفت در این واگذاری، آنالیز میزان بدهی هلدینگ به دولت، نحوه فروش محصولات تولیدی و قیمت آن، نحوه احتساب قیمت گذاری گاز تحویلی به هلدینگ، آنالیز ضرر و همچنین زیان وارده به منابع داخلی و بیت المال در این واگذاری، از جمله محور های این تفحص است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47366

به "معین اعضای یک هیئت تفحص در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین اعضای یک هیئت تفحص در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید