شرایط آزادی مالی ایران چگونه است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شاخص آزادی مالی که از سال 1996 میلادی توسط موسسه فراسر منتشر می گردد بر تاثیر باز بودن فضای مالی کشورها بر جذب سرمایه گذاری، رشد مالی، سطح درآمد سرانه و خط فقر متمرکز است. سال جاری مانند سال گذشته 162 کشور در این رده بندی لحاظ شده اند و اطلاعات مالی در بازه زمانی 2000 تا 2018 مورد مطالعه قرار گرفته اند.

شرایط آزادی مالی ایران چگونه است؟

این شاخص بر اساس پنج زیرمجموعه اندازه دولت (مخارج دولتی، نرخ مالیات، سهم دولت از اقتصاد)، نظام قضائی و حقوق مالکیت، نرخ تورم و قدرت پس انداز، تجارت بین الملل و قوانین تجاری در طی 16 سال، کشورها را رتبه بندی نموده است.

آزادترین اقتصادهای دنیا

مانند سال های گذشته، هنگ کنگ و سنگاپور رتبه های اول و دوم را از آن خود نموده اند. نیوزلند، سوئیس، استرالیا، آمریکا، موریشس، گرجستان، کانادا، ایرلند و دانمارک در رده های سوم تا یازدهم جای گرفته اند. شاخص مالی عددی از 1 تا 10 بوده و هنگ کنگ با عدد 8.94، بیشترین نمره را کسب نموده است.

بسته ترین اقتصادهای دنیا

ونزوئلا با نمره 2.88، بسته ترین اقتصاد دنیا است و پس از این کشور، سودان، لیبی، آنگولا، ایران، الجزایر، کنگو، زیمباوه، جمهوری آفریقای مرکزی و مصر در جمع 10 کشور با بسته ترین نظام های مالی قرار دارند.

رتبه همسایگان ایران

گرجستان با ایستادن در رتبه هشت دنیا بهترین شرایط از نظر آزادی مالی را در بین همسایگان ایران داشته است. ارمنستان در رده هجدهم، بحرین هفتاد، امارات هفتاد و چهارم، روسیه هشتاد و نهم، ترکیه نود و نهم، آذربایجان صد و دوازدهم و عربستان صد و پانزدهم ایستاده اند.

رتبه سایر کشورها

در این رتبه بندی انگلیس در رده سیزدهم، ژاپن بیستم، آلمان بیست و یکم، کره سی و هفتم، فرانسه پنجاه و هشتم، هند صد و پنجم و چین صد و بیست و پنجم قرار گرفته اند.

متوسط درآمد سرانه کشورهای بالای جدول 40 هزار و 376 دلار در سال و برای کشورهای فقیر 10 هزار و 660 دلار در سال است. هم چنین متوسط امید به زندگی کشورهای برتر 79.5 سال و برای کشورهای انتهای جدول 64.4 سال است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45795

به "شرایط آزادی مالی ایران چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آزادی مالی ایران چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید